המסחר במט"ח: הדולר והאירו נותרו יציבים מול השקל

הדולר נחלש היום מול השקל בשיעור קל של 0.05% ושערו היציג נקבע על 3.628 שקלים ■ האירו התחזק בשיעור קל של 0.05% ושערו היציג נקבע על 4.792 שקלים

לאחר שהתחזק מול השקל מוקדם יותר הבוקר (ו'), עבר הדולר למגמת החלשות מול השקל, ושערו היציג נקבע על 3.628 שקלים, ירידה קלה של 0.05%. האירו התחזק בשיעור קל של 0.05% ושערו היציג נקבע על 4.792 שקלים.

אתמול טיפס הדולר בכמעט 1% מול השקל על רקע ההכרזה של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנוגע למדיניות המוניטרית בארה"ב. שער הדולר עלה ב-0.97% ושערו היציג נקבע על 3.63 שקלים.

יו"ר הבנק המרכזי אמר כי בזמן הקרוב רכישות האג"ח החודשיות בהיקף 85 מיליארד דולר יימשכו, אך ייתכן שייפסקו עוד השנה. ההערכה של ברננקי היא כי הבנק יתחיל לצמצם את הרכישות כששיעור האבטלה יגיע ל-7%, ויפסיק את הרכישות לגמרי כשיעד האבטלה יושג.

כלכלני בנק לאומי מציינים כי "תנועות ההון הנכנסות והשפעת תחילת הפקת הגז בישראל צפויות להביא ללחצים לתיסוף שערו של השקל. מאידך, פעולותיו של בנק ישראל מצביעות על מחויבותו למניעת התחזקות זו".

שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בחברת פיוניר תכנון פיננסי, מוסר כי "כל ירידה באבטלה בארה"ב תקרב את הפסקת הרכישות של ברננקי, ומשום כך תוביל לירידה בעקום התשואות בארה"ב ובישראל ולהתחזקות שער הדולר. ולהיפך - עלייה באבטלה תביא לעליית תשואות האג"ח ולהיחלשות הדולר מול השקל. לאור זאת, על המשקיעים לעקוב בתשומת לב אחר פרסום נתוני מאקרו בארה"ב בתקופה הקרובה. אם המהלך של ברננקי לא יספיק כדי לייצב את שער הדולר מעל 3.6 שקל, בנק ישראל ייאלץ להוריד את הריבית פעם נוספת".