צפו: ניסאן משיקה מכונית ספורט חשמלית חדשה

ה-zeod RC, בתרגום חופשי לעברית "אפס פליטה ברכב מירוץ", תהיה, על פי ניסאן, מכונית המירוץ המהירה ביותר בעולם עם מהירות מירבית של 300 קמ"ש

כשמירוץ לה מאן 2013 כבר מאחורינו, בניסאן מסתכלים אל העתיד ומציגים את מכונית המירוץ החשמלית שלה שתחל להיבחן בקיץ הקרוב והשיא יהיה בשנה הבאה כשזו תיקח חלק במירוץ 24 השעות היוקרתי בלה מאן בקטגורית ה גארז' 56 השמורה ליצרנים המעוניינים לבחון טכנולוגיות חדשות במירוץ הסיבולת היוקרתי.

ה-zeod RC, בתרגום חופשי לעברית "אפס פליטה ברכב מירוץ", תהיה, על פי ניסאן, מכונית המירוץ המהירה ביותר בעולם עם מהירות מירבית של 300 קמ"ש ואחת שתירשם בדפי ההסטוריה. היא תתבסס על הטכנולוגיה הקיימת כיום בניסאן ליף המהווה את הרכב החשמלי הנמכר בעולם, אך במקרה של ה-zeod RC מדובר על מתיחת הטכנולוגיה הזו עד לקצה.

העיצוב המרשים של של ה-zeod RC בנוי לטובת מקדם גרר נמוך ככל האפשר ועם משקל כולל של 700 ק"ג בלבד, הכל לטובת חיסכון בחשמל. מעבר לצעד המיתוגי, בניסאן יבדקו בשנה הקרובה טכנולוגיות חדשות אשר יבשילו לכדי ניסוי כאמור במירוץ לה מאן בעוד כשנה, המערכות שיבדקו ישמשו את ניסאן בפיתוח עתידי של מכוניות חשמליות, כאלה שגם יעשו את דרכם אל הכביש הציבורי.