דוברת רשות השידור לינדה בר מבקשת הגנה כחושפת שחיתויות

מבקשת ממבקר המדינה צו הגנה מפני מסכת ההתעמרות וההתנכלויות שמבצע בה לטענתה יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת ■ טוענת כי גילת מבקש להפריט את שירותי הדוברות ברשות השידור ולפרסם 3 מכרזים למשרדי יחסי ציבור חיצוניים

דוברת רשות השידור, לינדה בר, פנתה למבקר המדינה בבקשה לקבלת צו הגנה מפני מסכת ההתעמרות וההתנכלויות שמבצע בה לטענתה יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת.

במכתב שנשלח באמצעות עורכת דינה אלמוגית אביטל, כתבה בר כי בימים אלה היא חווה "מסכת מורכבת של התעמרות והתעללות, אשר שיאה בניסיונות של מחטף שמבצע יו"ר רשות השידור כנגד בר אף בימים אלה ממש. לפיכך, נודה להתערבותכם המהירה".

בר טוענת כי יו"ר רשות השידור מבקש להפריט את שירותי הדוברות ברשות ולפרסם 3 מכרזים למשרדי יחסי ציבור חיצוניים, דבר המהווה בזבזנות כספי ציבור, לדבריה. כמו כן, הוא דורש כי המשרדים יוכפפו לו, ולא לדוברות. לדבריה, החלטות אלה "הונחתו" עליה בחודש האחרון לאחר שהתקבלו בישיבות שנערכו ללא נוכחותה.

על-פי טענותיה של בר, "ההתנכלות" של גילת נגדה התגברה לנוכח "מכתבי התראה ששלחה לגורמים שונים, ואשר בהם חשפה את 'מעלליו' ופעולותיו בניגוד לכללי המינהל התקין. עליית מדרגה נוספת בפגיעה בגברת בר נבעה כתוצאה ממעורבותה כעדת תביעה בתובענה שהוגשה על-ידי נציבות שירות המדינה כנגד מר משה נסטלבאום", לשון המכתב.

"מלכתחילה התנכל גילת לבר באורח קשה, עד כדי כך שהיא התמוטטה נפשית. לאחר שכל ניסיונותיו לסלקה מתפקידה לא צלחו, הוברר לו, ככל הנראה, כי הדרכים היחידות 'להיפטר' ממנה (נוכח סירובה לשתף פעולה במעשי שחיתות) הינן מידורה מישיבות העוסקות בתחום הדוברות והעברת תפקיד הדוברות לעוזריו האישיים; 'תפירת תיק' של תלונות ודרישות, תוך הפצת העתקים לוועד המנהל, כך שניתן יהיה לטעון כאילו המדובר בעובדת גרועה...; שימוש בכותרת 'שינוי מבנה ארגוני' - החל להשתמש במנטרה זו לאחר ששיטותיו הקודמות לא צלחו; כיום, ובניסיון למחטפים, דורש גילת (באמצעות מנכ"ל רשות השידור) כי בר תפרסם לא פחות מ- 3 מכרזים שונים בתחום הדוברות, כאשר הוא מתערב בתוכן המכרז ודורש במפגיע כי יכלול סעיף הכולל עבודה ישירה של אותם ספקים מול לשכת יו"ר רשות השידור, במקום מול הדוברות".

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "דוברת רשות השידור, לינדה בר, אכן פנתה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה בבקשה לקבל צו הגנה כחושפת שחיתות. הנציבות בודקת כעת את בקשתה, ולצורך זה כבר פנתה הנציבות ליו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, כדי לקבל את התייחסותו".

לשכת יו"ר רשות השידור מסרה: "לשכת היו"ר הפנתה את הפנייה ללשכת הדוברות".