אסטרטגיית השקעות ו-5 המניות המנצחות של וורן באפט

מינה קרישמנסטי (Krishnamsetty) ומאט דוירון, מהאתר הכלכלי מרקט-ווטץ', ערכו רשימה של 5 מניות בתיק ההשקעות של וורן באפט, עם פוטנציאל אפסייד גבוה ■ השניים, ביססו את "רשימת הזהב" על יחס PEG נמוך מ-1

מינה קרישמנסטי (Krishnamsetty) ומאט דוירון, מהאתר הכלכלי מרקט-ווטץ' ניצלו את מסמכי הרגולציה (13F) לרבעון הראשון שהגישה ברקשייר הת'אווי - חברת ההחזקות בבעלותו של וורן באפט - לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), במטרה לעקוב אחר פעילות ההשקעות שביצעה החברה ולערוך רשימת המלצות למניות שלהערכתם הן בעלות פוטנציאל אפסייד גבוה.

השניים, עוקבים בדריכות אחר ההשקעות של מנהלי השקעות גדולים במטרה לבנות אסטרטגיית השקעות מנצחת. כך למשל, המניות הקטנות הפופולריות ביותר בקרב מנהלי קרנות הגידור השיגו תשואה של כ-18% מתחילת השנה. אחד הקריטריונים המרכזיים של קרישמנסטי ודוירון בבחירת המניות היא יחס ה-PEG, כלומר שילוב של מכפיל הרווח עם תחזיות האנליסטים לגבי שיעור הצמיחה העתידי של החברה, או במילים אחרות, מכפיל הרווח (PE) חלקי הצמיחה הצפויה (G).

להערכתם, יחס זה מספק דרך אמינה להערכת פוטנציאל האפסייד של מניה מסוימת. כאשר יחס ה-PEG נמוך מ-1, אז השוק מתמחר את המניה נמוך מדי. כאשר היחס עומד על 1 אז השוק מתמחר את המניה כראוי ואילו כאשר היחס גבוה מ-1 אז השוק מתמחר את המניה גבוה מדי. בכל המניות שהשניים בחרו, יחס ה-PEG הוא נמוך מ-0.9.

אז אילו מניות מנצחות קיימות בתיק ההשקעות של באפט?

1. DirecTV - ברקשייר הגדילה את ההחזקות שלה בחברת הטלוויזיה בלווין ב-10% ברבעון האחרון ומחזיקה כעת ב-37 מיליון מניות.מכפיל הרווח של המניה עומד על 13 ואילו יחס ה-PEG של המניה נמוך מ-1.

2. Phillips 66 - ברקשייר מחזיקה ביותר מ-27 מיליון מניות של חברת האנרגיה הזו. מכפיל הרווח הצפוי שלה עומד על 8 בעוד יחס ה-PEG ל-5 שנים עומד על 0.7. מניית החברה זינקה בכ-80% ב-2012.

3. General Motors - באפט דיווח על החזקה של יותר מ-25 מיליון מניות במניה של ענקית הרכב האמריקאית. מכפיל הרווח של החברה עומד על 11 ומשקיעים גדולים רבים, כגון דיוויד איינהורן, סבורים כי יצרנית הרכב צפויה לצמוח בקצב גבוה יותר, במקביל לשיפור בצריכה הפרטית בארה"ב.

4. National Oilwell Varco - באפט הגדיל את אחזקותיו בענקית האנרגיה הזו ברבעון האחרון. שווי השוק של החברה נאמד ב-29 מיליארד דולר ומכפיל הרווח הצפוי שלה עומד על 10. יחס ה-PEG, עומד על 0.9.

5. Chicago Bridge & Iron - ברקשייר פתחה פוזיצייה חדשה על מניית החברה הזו ברבעון הראשון של 2013. מכפיל הרווח הצפוי של החברה עומד על 12 ו-21 אליסטים המסקרים את המניה סבורים כי המניה מתומחרת בחסר.