העליון: אי.די.בי תוכל לערער על תאריך מכירת כלל ביטוח

‎‎עם זאת, העליון דחה את בקשות החברה לבטל את שאר החלטותיו של השופט אורנשטיין‎‎ ■ עו"ד חגי אולמן דורש מדנקנר לגבש לו"ז לגיוס הון לאי.די.בי פתוח‏

אירוע רודף אירוע בסאגת הסדר החוב של קבוצת אי.די.בי , והחדשות האחרונות בנושא מגיעות מבית המשפט. היום (ד') הודיע שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, כי הוא דוחה את בקשת הערעור של אי.די.בי על החלטתו של בית המשפט המחוזי.

עם זאת, סולברג התיר לאי.די.בי להגיש ערעור בנפרד לגבי תאריך הדד-ליין (22 באוגוסט) שנקבע לה למכירת של כלל ביטוח , עד 30 ביוני.

נזכיר כי לפני ימים אחדים פנתה אי.די.בי פתוח לבית המשפט העליון, בטענה כי התאריך שהציב לה שופט המחוזי איתן אורנשטיין הוא בלתי אפשרי למכירת חברה בסדר גודל כמו כלל ביטוח. החברה ביקשה לבטל את שאר החלטותיו של השופט אורנשטיין, ובהן ביטול הסעדים הזמניים, שבהם דחיית תשלומים, שניתנו על-ידו. בקשה זו נענתה כאמור בשלילה.

‏זאת ועוד, אתמול (ג') דחה העליון את בקשתו של בנק ‏BNP‏ פאריבה, שלפיה יתיר לו בית המשפט העליון לערער על החלטת אורנשטיין להעברת התשלומים הקרובים לנושי החברה (כ-800 מיליון שקל) לחשבון נאמנות, תחת פיקוחו של המשקיף החיצוני בחברה - עו"ד חגי אולמן.

אי.די.בי פיתוח הייתה אמורה לשלם לבנק 42.4 מיליון דולר ב-22 ביולי. לטענת הבנק, הוא נפגע קשות מההחלטה, ולא ניתנה לו כל זכות טיעון בעניין.‏‎ ‎‏

בתגובתו השיב סולברג כי "חל שינוי נסיבות במצבה הפיננסי של החברה, במיוחד בכך שבדוח הרבעוני הראשון לשנת 2013 נכללה הערת 'עסק חי'. לטעמי, יש בנתון זה לבדו כדי להצדיק לכאורה את בחירתו של בית המשפט המחוזי לעכב את התשלומים לנושים אף למועד מאוחר יותר מהמועד שנתבקש‎‏".‏‎‏

הסבלנות של אולמן נגמרה

‏תפנית מפתיעה נוספת בעלילת אי.די.בי התרחשה אמש, והפעם מצידו של המשקיף החיצוני בחברה. "גלובס" חשף כי עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם בית המשפט באי.די.בי, שלח מכתב לנוחי דנקנר ולשותפו איש העסקים הארגנטיני, אדוארדו אלשטיין, ובו הלין כנגד החברה בטענה כי "לא חלה התקדמות מספקת, ואף לא קרובה לכך, לקידומו של הסדר ראוי באי.די.בי אחזקות או פתרון מוסכם באי.די.בי פתוח".

‏‏נראה כי לאולמן, שנתפס עד כה כמי שבחר לכאורה בצד של החברה, נגמרה הסבלנות מהקצב שבו מתנהל המשא-ומתן בין הצדדים. זאת, נוכח לוח הזמנים הצפוף שקבע בית המשפט המחוזי.

בהתאם, טען אולמן במכתבו כי בעוד שנאמני האג"ח של ‏אי.די.בי אחזקות‏ בחנו אפשרות כי הסכום שאמור להתקבל לחברה (בעיקר מהשקעתו של אלשטיין) יועבר לחברה- הבת, אי.די.בי פתוח, לצורך חיזוק ההון המבני שלה, החברה מצאה לנכון להסס ולא לקדם הסדר זה.

‏‏"נפלא מעיניי מדוע נוקטים אחזקות ובעלי השליטה בה בסחבת זו אל מול הצעה ראויה שכזו מצד נושיה". כתב אולמן, והוסיף כי "דירקטוריון החברה אינו משותף בעניין על אף בקשותיו להיות מעורב, ועל אף כינוניה וכינוסה של ועדת דירקטוריון לגיוס הון. לא נערך דיון ממשי בעניין גיוס ההון".

‏‏השורה התחתונה של אולמן היא חד-משמעית - על החברה להודיע על לוח זמנים ממשי לגיוס הון לאי.די.בי פתוח. בנוסף הוא כותב כי הוא מצפה מהחברה להשלים לאלתר את המשא-ומתן מול מחזיקי האג"ח של אחזקות ופתוח, על בסיס התחייבות להזרמת הון לחברה.

‏‏"מצופה מבעלי השליטה כי יסכמו עם נושי אחזקות, ואף ידווחו לנושי פתוח, על מועדים ברורים שבהם הנושים 'יראו את הכסף'. רק כך ניתן יהיה להניע את עגלת ההסדר קדימה", קובע אולמן.

עוד הוא הוסיף כי נכון שפעולות אלה יתבצעו כבר בימים הקרובים, עוד לפני 7 ביולי - התאריך שבו קבע שופט המחוזי אורנשטיין כי הנושים והחברה יוכלו להגיש לבית המשפט הצעות למתווה להסדר חוב. ‏"לא יהא זה סביר לצפות מנושי אחזקות ו/או פתוח לשבת ולהמתין עד בוש, בהיעדר התקדמות ממשית", סיכם אולמן את מכתבו. ‏‎‎‏