אקסטרים חלם

למה פיצלו את "אקסטרים מייקאובר" לשני חלקים שמשודרים בימים שונים?

"אקסטרים מייקאובר", יום ד' 21:00, ערוץ 10

הילד, 14 וקצת, התלונן באוזניי מרה: "ראיתי כבר 3 פרקים של 'אקסטרים מייקאובר' בלי לדעת איך נגמר הסיפור". מכל מעשי החלם שקורים לאחרונה בערוץ 10, פיצול כל פרק של "אקסטרים מייקאובר" לשני חלקים שמשודרים בימים שונים (רביעי ושבת) הוא האיוולת הגדולה ביותר.

מדובר בסדרה שאמורה להציע לצופה סיפוק מיידי בתוך כ-50 דקות, כדרכן של לא מעט תוכניות אחרות (למשל "סופר נני"): בהתחלה הצופה מקבל את הבעיה "לפנים", מזדהה עם הגיבורים התורנים, ואז עוקב אחרי התקדמות הפתרון - עד לריגוש שתוקף אותו עם חשיפת המבנה החדש.

הפורמט הזה, שכל-כך מצליח בעולם, הוא בעייתי מראש בישראל בגלל חוקי הבנייה (מי שראה את הגרסה האמריקאית יודע ששם מגיעים בתחילת הפרק עם בולדוזר וקודם כל מיישרים את השטח בדרך למשהו חדש לגמרי. בישראל אפילו בולדוזר לא יצליח ליישר את הביורוקרטיה הסבוכה) - אבל גם במגבלות המקום, הזמן והתקציב ועם עמוס תמם הנהדר, אפשר היה לעשות מהפורמט הזה יופי של ריאליטי עם ערך מוסף.

הבעיה היא שמישהו בערוץ 10 החליט לספר לנו חצי סיפור ביום רביעי - ואת החלק השני בשבת. נתוני הרייטינג העלובים מלמדים שמה שטוב לתוכניות שבהן העלילה מתמשכת (כמו למשל "המרוץ למיליון" שמשודרת במקביל בערוץ 2), אינו מחזיק מים כאשר מדובר בכל תוכנית בגיבורים חדשים.

החשיבה המגלומנית הזאת, שלפיה הצופה המפונק יחכה בנשימה עצורה לחציו השני של הפרק, פשוט לא עובדת.

כשהיא מגיעה מ"אנדרדוג" כמו ערוץ 10 (שבניגוד לערוץ 2 שפתוח באופן קבוע על המסך, אל ערוץ 10 צריך לעבור באופן יזום, בוודאי אחרי מהדורת החדשות שמתקרבת, למרבה הצער, כבר לרייטינג של ערוץ 1) - אפשר לתהות האם מישהו שם עוד לא הפנים את העובדה שהוא בערוץ אלטרנטיבי וחושב אולי שהוא עדיין בעיתון של המדינה?