מה יהיה ההרכב החדש של הנהלת איגוד חברות הפרסום?

הבחירות ייערכו באמצע יולי ■ רוב המתמודדים הם בכירים מהדור הצעיר של הענף

מ-11 ייצאו 10: לא פחות מ-11 פרסומאים מתמודדים על תפקיד בהנהלת איגוד חברות הפרסום - כך נודע ל"גלובס". בבחירות הקרובות שיחולו באמצע יולי אמורים להיבחר 10 חברי הנהלה חדשים.

עוד נודע ל"גלובס" כי בין הפרסומאים שהגישו עד עתה מועמדות לתפקיד נמנים אדם אבנון, מנכ"ל y&r ישראל; גיל סמסונוב, מבעלי גליקמן-נטלר-סמסונוב; יורם דמבינסקי, מנכ"ל ומבעליJWT; דודי שמעוני, מבעלי שמעוני-פינקלשטיין-ברקי; נבו כרמי, המשנה למנכ"ל יהושע TBWA; ירון מרחב, מבעלי ענבר-מרחב-ניסן; טל בריקמן, מבעלי פרסום בריקמן; גיל ליבר, מנכ"ל שטרית מדיה גרופ; אלדד וינברגר, מנכ"ל מקאן דיגיטל; ניב חורש, מנכ"ל משותף בראובני-פרידן; ואון גולדשטיין, מבעלי לעומק התודעה.

יש לציין כי אף אישה מענף הפרסום לא הגישה מועמדות בבחירות.

כפי שנחשף ב"גלובס", על תפקיד יו"ר האיגוד לא תהיה התמודדות, ולתפקיד ימונה אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי.

לאורך שנים מקובל בענף כי המינוי ליו"ר איגוד חברות הפרסום נקבע בסיכום מוקדם בין המשרדים החברים באיגוד. במצב כזה הופכת ההצבעה למעין חותמת רשמית על החלטה שהתקבלה מראש.

השנה נראה היה לרגע כי המצב יהיה שונה, ולראשונה מזה שנים יתמודדו על התפקיד שניים: אמיר גיא ויורם באומן, יו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, שנכנע בשלב ראשון ללחצים להתמודד על התפקיד, אך החליט בסופו של דבר לפרוש.

תפקיד נוסף שאמור להיבחר ביום הבחירות הוא יו"ר ועדת ביקורת, ולתפקיד זה יש כרגע מועמד אחד בלבד: גדעון בריקמן. עם זאת, היות והרשימות פתוחות עד 7 ימים לפני הבחירות עצמן, יכולים עדיין להיות שינויים של הרגע האחרון.

מניתוח שמות המועמדים ברור כי לפחות ברמה הייצוגית הועברו המושכות לדור הצעיר, ומייסדי המשרדים הוותיקים או המנהלים הבוגרים מעדיפים לתת לדור הצעיר להוביל את ענייני האיגוד.

מצד אחד, יש בכך אולי כדי להכניס דם חדש ויותר מרץ של עשייה; אך מצד שני, יש בזה אולי לאותת כי הזירה הזאת אינה חשובה מספיק כדי להכניס אליה בכירים כגון איל חומסקי, יורם באומן, ריצ'י הנטר, מיכל המאירי וכדומה.

יגאל בר-און, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, הביע שביעות-רצון מהרשימה המתהווה ואמר בתגובה: "אני שמח לגלות כי יש עניין בקרב חברי האיגוד להגיש מועמדויות להנהלה. אני מצפה שלאיגוד יהיה צוות הנהלה מוכשר ונמרץ, שיהיה נכון להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים בפנינו".