היסטוריה בארה"ב: ביהמ"ש העליון מכיר בנישואים חד-מיניים

הגדרת הנישואים כברית המאחדת בין גבר לאישה בלבד תבוטל, דבר שיקנה לזוגות חד-מיניים הטבות ■ אגודת הלהט"ב קוראת לישראל ללכת בעקבות ארה"ב

בית המשפט העליון בארה"ב פסק הערב (ד') לטובת הקהילה הגאה: על-פי ההכרעה, תבוטל ההגדרה של נישואים כברית המאחדת בין גבר לאישה בלבד, דבר שיקנה לזוגות חד-מיניים הטבות פדרליות שעד היום נמנעו מהם - כך דווח בגלי צה"ל.

ההכרעה, שהתקבלה ברוב של 5 שופטים בעד מול 4 שופטים שהצביעו נגד, מהווה ניצחון משמעותי עבור הקהילה הגאה בארה"ב. רק 12 מדינות שם מתירות נישואים חד-מיניים, ובשעה הקרובה בית המשפט העליון צפוי להכריע בתיק נוסף לגבי אישור על נישואים חד-מיניים במדינת קליפורניה.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הגיב על הפסיקה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ההחלטה הזו היא צעד היסטורי קדימה עבור שוויון בנישואים. אהבה היא אהבה".

האגודה למען הלהט"ב: ישראל נותרה מאחור

דובר האגודה למען הלהט"ב בישראל, גיל קול, מסר כי "זהו יום חג עבור קהילת הלהט"ב בארה"ב, ואנו מברכים את בית המשפט העליון האמריקאי על שעשה את הצעד הנכון והמתבקש וקבע כי בני זוג אינם חייבים להיות גבר ואישה על מנת שהנישואים יוכרו על-ידי המדינה.

"אמנם עד לאחרונה מדינת ישראל הייתה בין המדינות המתקדמות בכל הנוגע לשוויון זכויות לקהילת הלהט"ב, אך יותר ויותר מדינות מערביות הכירו בנישואים להט"בים, וישראל נותרה מאחור. גם כיום, כבעבר, האגודה פועלת ותמשיך לפעול בשם קהילת הלהט"ב על מנת שמדינת ישראל תכיר בנישואים להט"בים.

"חשוב להבין כי הדרישה להכרה בנישואים אזרחיים לכל אזרח במדינה, והישראלים הלהט"בים בינהם, מופנית למדינה, שהיא הריבון, ושעליה מוטל לשים סוף לאפליה ולמונופול של הרבנות הראשית על מוסד הנישואים.

"אנו רוצים להאמין שהממשלה הנוכחית, אשר אינה כבולה בכבלים החרדיים של כפייה דתית על-ידי המפלגות החרדיות, תשכיל להצטרף למדינות המערב, לקדם ולהצביע בעד חקיקה שתתיר נישואים אזרחיים לכל אזרחי מדינת ישראל, וביניהם זוגות חד-מיניים".