עוה"ד של הנאנסת בגן העיר: השידור בחדשות 10 היה לא חוקי

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הצעירה שנאנסה בגן העיר, זועמת על השידור הערב בחדשות 10 וטוענת כי השידור היה ללא ידיעת הנאנסת ומשפחתה ■ חומרי הווידיאו ששודרו הוצגו כראיות במשפט שהתנהל בדלתיים סגורות

בחדשות 10 לא יידעו את משפחות שני הצעירים שהותקפו בגן העיר כי הערב (ד') יראו במהדורת החדשות המרכזית צילומים ממצלמות האבטחה בהם הם נראים צועדים אל חדר השירותים בערב בו הותקפו באכזריות. השניים היו קטינים בעת האירוע.

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הצעירה שנאנסה בגן העיר, זועמת על השידור הערב בחדשות 10 ודורשת להסירו מאתר האינטרנט של הערוץ ומאתרים אחרים. חומרי הווידיאו ששודרו הוצגו כראיות במשפט שהתנהל בדלתיים סגורות.

"הציד העיתונאי עבר את כל גבולות הטעם הטוב ואת האיזון העדין בין זכות הציבור לדעת והכוח שיש לתקשורת לעזור למותקפים. חשוב שתהיה תקשורת וגבול של אתיקה", אמרה הערב ל"גלובס" עו"ד אלוני סדובניק.

לדבריה, "השידור הזה לא חוקי, וצריך להסיר אותו מיד. את הכיסוי העיתונאי אפשר לעשות בלי לפגוע בפרטיות של נפגעים ונפגעות. השידור נעשה ללא ידיעתנו, ואנחנו רואים זאת בחומרה רבה".

נזכיר כי מוקדם יותר היום גזר בית המשפט עונש חמור של 30 שנות מאסר על אחמד בני ג'אבר, שהורשע כי אנס והתעלל בשני הצעירים בחניון גן העיר בתל-אביב במאי 2012. ג'אבר נראה אף הוא בקטעי מצלמות האבטחה בדרכו לבצע את זממו ומיד אחר-כך כשהוא נמלט מהמקום.

מחדשות 10 נמסר בתגובה כי "הכתבה, כמו כל כתבה רגישה, עברה יעוץ משפטי, והדמויות בה טושטשו בצורה מאסיבית מהרגיל כדי למנוע כל אפשרות לזהותם. אנו סבורים כי יש חשיבות בשידור קטעים ששמרו על צנעת הפרט".