נעילה שלילית בבורסה; מניית אלביט מערכות ירדה 3.6%

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות ■ לאומי: תיתכן הורדת ריבית נוספת בישראל עד סוף השנה ■ מדד המעו"ף לפקיעה נקבע ברמה של 1,192.61 נקודות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ה') בירידות שערים. זאת, חרף המגמה החיובית שמציגות בורסות אירופה והמדדים בוול סטריט. היום פקעו אופציות המעו"ף לחודש יוני. מדד המעו"ף לפקיעה נקבע ברמה של 1,192.61 נקודות.

בסיום המסחר ננעל מדד המעו"ף בירידה של כ-0.3% לרמה של 1,189 נקודות. מדד ת"א 100 ננעל בירידה של כ-0.1% לרמה של 1,069 נקודות ואילו מדד הבנקים השיל מערכו 0.8%. את הרידיות במעו"ף הובילו אלביט מערכות ופרטנר שצנחו ביותר מ-3%, בעוד בסקטור הביומד הלוהט אפוסנס זינקה בכ-30%. מחזור המסחר בסיום היה מעל הממוצע והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט מתנהל היום בעליות שערים ברקע למספר נתוני מאקרו מהותיים, כגון תביעות האבטלה השבועיות שירדו מעל הצפי וכן מכירות הבתים בהמתנה שטיפסו לשיא של 6 שנים. המשקיעים באירופה התעודדו מההסכם אליו הגיעו שרי האוצר של גוש האירו בכל הנוגע לתנאי הסיוע של המדינות במקרה של קריסת בנקים ברחבי היבשת. לפי ההסכם, הממשלות יתערבו ויעניקו סיוע לבנק רק כאשר הוא יבצע תספורת למשקיעים ולבעלי הפקדונות בהיקף של עד כ-8% מהחובות שלו.

"הצמיחה ב-1.8% מדאיגה במיוחד. אם זה הכי טוב שלנו, אפילו אחרי תוכנית QE אגרסיבית, הכלכלה המקומית אפילו יותר שבירה ממה שחשבנו", אומר טוד שונברגר מ-LandColt Capital. "הדבר הכי פתטי בזה הוא שבוול סטריט יראו בזה חדשות טובות, והמניות כנראה ימשיכו לעלות על סמך תקווה לתקופה ממושכת יותר של רכישות אג"ח".

כלכלני בנק לאומי מציינים היום בסקירת המאקרו השבועית שלהם כי "אנו מעריכים כי עד סוף השנה תיתכן הורדת ריבית נוספת בישראל. הפחתה זו עשויה לחול על רקע הכוחות לייסוף הריאלי של השקל, המשך מגמת ההאטה בצמיחה וסביבת אינפלציה נמוכה מאוד (החל ממדד חודש ספטמבר ואילך)".

סאגת אי.די.בי נמשכת

דלק קידוחים , אבנר והשותפות האחרות במאגר אפרודיטה שבשטחי קפריסין הודיעו אתמול (ד') על חתימה על מזכר הבנות לא מחייב עם רפובליקת קפריסין לניהול משא ומתן לקראת חתימה על הסכם פרוייקט LNG וזאת עד לתום שנת 2013. כזכור, מאגר אפרודיטה התגלה כשנה לאחר לווייתן. המתקן שיאפשר ייצוא גז מקפריסין יוקם בעלות מינמלית של כ-8 מיליארד דולר, כך מעריכה ממשלת האי. גורמים המעורבים המיזם אמרו ל"גלובס" כי "בזמן שבישראל הכל תקוע בקפריסין רצים קדימה והפרחים ליחימוביץ'". (לסיפור המלא)

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, הגיב לעו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש באי.די.בי. במכתב ששלח אליו אתמול דנקנר הוא כותב כי בקרוב יבוצעו השקעות משמעותיות באי.די.בי פתוח. המכתב הוא בתגובה למכתבו של אולמן, בו הלין כנגד החברה בטענה כי "לא חלה התקדמות מספקת ואף לא קרובה לכך לקידומו של הסדר ראוי באי.די.בי אחזקות או פתרון מוסכם באי.די.בי פתוח."

חברת אפוסנס הודיעה היום כי קיבלה את אישור משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי לרישום פטנט בארה"ב המגן על המולקולה המובילה של החברה, ה-ATT-11T, המיועדות לטיפול בסרטן המעי הגס ובסוגי סרטן אחרים. מניית החברה זינקה במהלך המסחר בכ-70% אך סיימה את המסחר בעליות של כ-30%.

מניית החברה לישראל רושמת ירידה לאחר הזינוק אתמול.

נייר חדרה השלימה בהצלחה גיוס חוב בהיקף כולל של 112 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אגרות חוב חדשה. ביקושים ממשקיעים מוסדיים של 111 מיליון שקל התקבלו בשלב המוסדי מתוכם החברה נענתה ל-90 מיליון שקל. בשלב הציבורי, לעומת זאת, התקבלו ביקושים בהיקף כולל של 47.5 מיליון שקל בעוד שהחברה ביקשה להשלים גיוס חוב כולל של 112 מיליון שקל כך שסך הביקושים בסיכום שני השלבים, המוסדי והציבורי, הסתכמו ל-137.5 מיליון שקל.

פלוריסטם הודיעה אתמול כי נכנסה לשותפות אסטרטגית והסכם רישוי עם חברת הביוטק הקוריאנית צ'אה (Cha). ההסכם נוגע לפיתוח ומסחור של מוצרים מתאי PLX של פלוריסטם בהתוויות של טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות (CLI) וצליעה בינונית לסירוגין (IC) בדרום קוריאה