עצבנות במט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.9% ל-3.64 שקלים

האירו היציג התחזק בכ-0.8% מול השקל ל-4.74 שקלים ■ FXCM: "כדי לאשש את מגמת העלייה נצטרך להמתין לפריצה של רמת המפתח ב-3.656 שקלים לדולר"

המסחר במט"ח התאפיין היום (ה') בהחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.9% ושערו היציג נקבע על 3.64 שקלים. האירו היציג התחזק בכ-0.8% וננעל ב-4.74 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.303 דולרים.

יום המסחר בבורסות אסיה התנהל במגמה חיובית, ובהתאם גם המסחר באירופה. זאת, לאחר שהמסחר בוול סטריט נסגר אמש בעליות אמש, והחוזים העתידיים מאותתים על עליות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לנוע בתנודתיות גבוהה, וזאת בהשפעת ההפכפכות והעצבנות במסחר הגלובלי בשוקי המניות והמט"ח. ועם זאת, למרות התנודתיות הגבוהה, הצמד נע בתוך טווח מוגדר - 3.60 ל-3.65. הזינוק החד של הדולר-שקל אתמול כלפי מעלה התרחש לאחר שהצמד ירד ל-3.60, רמה שעוררה ביקוש גדול. כעת המומנטום שוב נוטה לטובת הדולר, וזאת בעקבות התחזקות הדולר בעולם. אבל כדי לאשש את מגמת העלייה נצטרך להמתין לפריצה של רמת המפתח ב-3.656 שקלים לדולר".

אמש פורסמו בארצות הברית נתוני התמ"ג לרבעון הראשון, אשר הצביעו על קצב צמיחה שנתית של 1.8% בלבד הנמוך משמעותית מהציפיות. שוקי המניות דווקא ננעלו בעליות חדות, וזאת על סמך התקווה שנתוני המאקרו הירודים יגרמו לבנק הפדרלי לדחות את צמצום ההרחבה הכמותית.

"הרטוריקה המעורפלת של הבנק הפדרלי גורמת לכך שהשוק מאוד רגיש לכל נתון כלכלי הגורם לשינוי בהערכות לגבי צעדיו העתידיים של הבנק הפדרלי. הבנק הפדרלי אכן מצוי כעת בדילמה קשה. ההרחבה הכמותית מתחילה לייצר תופעות לוואי שליליות, אשר מתבטאות בעיקר בעלייה מדאיגה בתשואה בשוק האג"ח הממשלתי. לחלופין, סיום ההרחבה כאשר הצמיחה כה נמוכה עשויה להאיץ את הנסיגה הכלכלית", מציינים ב-FXCM.