המניה שטסה יותר מ-60% לאחר קבלת פטנט לטיפול בסרטן

חברת אפוסנס קיבלה את אישור משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי לרישום פטנט בארה"ב המגן על המולקולה המובילה של החברה, ה-ATT-11T, המיועדות לטיפול בסרטן המעי הגס ובסוגי סרטן אחרים

חברת אפוסנס, המפתחת פלטפורמה ייחודית לשיפור תרופות המבוססת על פיתוח תצמידים של תרופות גנריות עם מולקולות אפוסנס , מדווחת היום (ה') כי קיבלה את אישור משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי לרישום פטנט בארה"ב המגן על המולקולה המובילה של החברה, ה-ATT-11T, המיועדות לטיפול בסרטן המעי הגס ובסוגי סרטן אחרים.

מולקולת ATT-11T המפותחת באפוסנס תחת הסכם עם חברת טבע, נמצאת בשלב הפיתוח המתקדם ביותר בצנרת הפיתוח של החברה. ATT-11T היא נגזרת משופרת של תרופת האירינוטקן (irinotecan) ומבוססת על תצמיד (conjugate) עם מולקולות ייחודיות של החברה, אשר נועדו להקנות לתרופה זמן פעילות מבוקר וממושך יותר, תכונה התורמת ליעילות גבוהה יותר ופרופיל בטיחות משופר.

הפטנט שאושר מכסה את הרכב המוצר. תוקף הפטנט הוא עד 22 בנובמבר 2030.

ה-ATT-11T הדגימה עד היום בניסויים פרה-קליניים ביצועים עדיפים על האירינוטקן מבחינת ריכוז של החומר הפעיל ברקמת הגידול, יכולת שהייה ממושכת יחסית במחזור הדם, מאפיין הנותן יתרון חשוב לתרופה אנטי סרטנית בכך שהוא מאריך את משך פעולתה על הגידול ומשפר את יעילות הטיפול בסוגי סרטן שונים.

מנכ"לית אפוסנס, ד"ר מירי בן-עמי, אמרה היום כי "אישור הפטנט, מהווה אבן דרך חשובה עבור אפוסנס, לאור התמקדות החברה בתחום התרפויטי, שבו ATT-11T הינו מוצר הדגל. אנו צופים לפגישת pre-IND עם ה-FDA לתכנון המשך הפיתוח לרבות הניסויים הקלינים. אסטרטגיית הפטנטים של החברה נועדה להבטיח הגנה פטנטית רב-שכבתית על מוצרי החברה, ואנו סבורים, כי הפטנט שאושר מהווה הוכחה לתקפות המעמד הפטנטי של החברה והפלטפורמה הייחודית שהיא מציגה".