יונל כהן - יו"ר מגדל ביטוח ומגדל שוקי הון במקום אהרון פוגל

הרכב צמרת קבוצת הביטוח הגדולה בראשות שלמה אליהו הולך ומתבהר: יונל כהן - יו"ר מגדל ביטוח ומגדל שוקי הון ■ הערכות: תפקיד מנכ"ל מגדל חברה לביטוח יוצע למשנה למנכ"ל, עופר אליהו

עם עזיבתו של אהרון פוגל את תפקיד יו"ר קבוצת הביטוח מגדל, ומינויו הצפוי של בעל השליטה שלמה אליהו לתפקיד יו"ר הקבוצה במקומו, הולכת ומתבהרת תמונת הצמרת העתידית של קבוצת הביטוח הגדולה בישראל. תפקידי היו"ר היוצא יפוצלו בין בעל השליטה לבין מנכ"ל הקבוצה, יונל כהן.

ל"גלובס" נודע כי אליהו, שייסד את אליהו חברה לביטוח ועמד בראשה, יחליף את פוגל כיו"ר מגדל אחזקות ביטוח הציבורית, בלבד. במקביל לשינוי זה צפוי מנכ"ל הקבוצה, יונל כהן, להחליף את פוגל - שכיהן כיו"ר הקבוצה במשך 13 שנים - בתפקידיו כיו"ר מגדל חברה לביטוח וכיו"ר בית ההשקעות מגדל שוקי הון. וזאת נוסף על תפקידיו הנוכחיים של כהן: יו"ר מגדל מקפת ויו"ר מגדל סוכנויות.

יונל כהן, שייוותר מנכ"ל החברה האם הציבורית של הקבוצה, והיו"ר ובעל השליטה אליהו, ימנו מנכ"ל חדש לחברת הביטוח, ליד מנכ"ל קרן הפנסיה בצלאל צוקר. על פי הערכות, התפקיד של מנכ"ל מגדל חברה לביטוח יוצע לעופר אליהו, בנו של שלמה אליהו, שכיהן שנים ארוכות כמנכ"ל אליהו חברה לביטוח. אליהו הבן מכהן כיום כמשנה למנכ"ל מגדל, וכאחראי על עסקי הביטוח הכללי וביטוחי המשנה.

ישנם עוד שני מועמדים בכירים מתוך החברה, שאין לפסול אותם לפי שעה: גיל יניב, שמנהל את תחום החיסכון לטווח ארוך - שהוא תחום הפעילות המרכזי של הקבוצה, ואריק יוגב, שמנהל את חטיבת הלקוחות. בקרן הפנסיה מגדל מקפת, המנוהלת על-ידי בצלאל צוקר, ובמגדל שוקי הון, המנוהלת על-ידי רונן טורם, לא צפוי להיות שינוי, ככל הידוע.

יונל כהן מונה למנכ"ל מגדל לפני כחמש שנים, תחת בעלת השליטה הקודמת בקבוצה, קבוצת ג'נרלי האיטלקית, והוא זוכה להערכה רבה משלמה אליהו. הוא נחשב לבר-סמכא בתחומי החיסכון הפנסיוני וניהול ההשקעות, בעוד ששלמה ועופר אליהו צמחו והתמחו לאורך השנים בעיקר בתחומי הביטוח הכללי.

שינויים במבנה הפעילות

קבוצת הביטוח מגדל ניצבת בימים אלה לפני כמה שינויים במבנה הפעילות שלה, על רק שינויים שהובילה הרגולציה - במיוחד בתחום הפנסיוני. זאת, כמו יתר ענף הביטוח, ואף במידה רבה יותר מהמתחרות, בשל מבנה הפעילות שלה, שמוטה לתחום ביטוחי החיים והחיסכון לטווח ארוך. על רקע זאת הוביל כהן בשנים האחרונות כמה שינויים בשיווי המשקל בין תחומי הפעילות השונים בקבוצה, והוא צפוי להמשיך בכך לצד משפחת אליהו.

במסגרת זו יוביל יונל כהן קרוב לוודאי את ניהול קבוצת מגדל, עם הפרדה של ניהול השקעות בישראל ובחו"ל ובפעילות הנדל"ן של הקבוצה. נוסף על כך, בתחומי הביטוח פנסיה וערוצי הפצה, אשר בהם עוברת החברה כמו יתר הענף התאמה לרגולציה המשתנה, מושם דגש עסקי על פעילויות הפרט והבריאות. למגדל זרועות ההפצה הגדולות בישראל, כולל סוכנויות בבעלות ובדגש על סוכנויות גדולות המתמחות בעבודה מול מקומות עבודה גדולים.

בכוונת החברה להרחיב את זרועות ההפצה של סוכני הפרט, בדגש על הגברת שיתוף הפעולה עם סוכנים. שלמה אליהו ויונל כהן החלו את דרכם בענף הביטוח כסוכני ביטוח.

מגדל נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-6.14 מיליארד שקל. שלמה אליהו מחזיק בכ-69.2% ממניות החברה. בשלהי 2012 הוא רכש את השליטה בקבוצה מידיה של ענקית הביטוח האיטלקית ג'נרלי, לפי שווי חברה של כ-5.1 מיליארד שקל. מאז חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 200 מיליון שקל (שחלקו של אליהו בו עמד על כ-140 מיליון שקל).

מניית מגדל עלתה מתחילת השנה בכ-4.2%, ולאחרונה שבה המניה להיסחר במסגרת מדד ת"א 25.