מנכ"ל נ.ת.ע נגד עובדים שחשודים בעיניו בהדלפה ל"גלובס"

יצחק זוכמן פתח בהליכים נגד ארבעה עובדים, בניהם שני מנהלים בכירים, כי הוא חושד שהדליפו מידע על ניסיונו למנות יועץ חיצוני במקום סמנכ"לית הכספים של החברה, שיצאה לחופשת לידה

מנכ"ל נ.ת.ע, יצחק זוכמן, פתח בהליכים נגד ארבעה עובדים בחברה שחשודים בעיניו בהדלפת מידע ל"גלובס" על ניסיונו למנות יועץ חיצוני במקום סמנכ"לית הכספים של החברה, שיצאה לחופשת לידה.

ל"גלובס" נודע כי עם הארבעה נמנים שני מנהלים בכירים בחברה. זוכמן הודיע לכל הארבעה כי הוא שוקל לחייב אותם להיבדק בפוליגרף כדי לבדוק האם הדליפו ל"גלובס" פרטים על כוונתו לערוך מכרז סגור לבחירת היועץ. זוכמן זעם על פרסום שמות משתתפי ועדת הבדיקה שביקש למנות לבחירת המחליף - שכוללים אותו עצמו ושניים ממקורביו.

לאחר שאף אחד מ"החשודים" לא התנדב להיבדק במכונת אמת, הודיע זוכמן לארבעה כי הוא מורה להם להגיש תצהירים המעידים כי לא הדליפו את המידע. גורמים ב-נ.ת.ע. אמרו כי שניים מארבעת העובדים נכנעו לדרישת המנכ"ל, אך שני העובדים האחרים עדיין מסרבים להיענות לה.

העימותים הפנימיים בנ.ת.ע התגברו מאוד בתקופתו של זוכמן על רקע סכסוך בינו ליו"ר הקודם של החברה, ח"כ לשעבר מיכאל רצון. זוכמן, לשעבר סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, מונה לתפקידו בינואר 2011 ועסק מאז רבות בהחלפת בכירים שנחשבו מקורביו של רצון. מינוי יועץ חיצוני במקום סמנכ"ל כספים נחשב צעד חריג ביותר בתחום התאגידים, גם כשמדובר במינוי זמני.

מנ.ת.ע נמסר: "פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, שעליו אמונה חברת נ.ת.ע, הינו הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר שנעשה אי פעם בישראל, בהיקף של יותר מ-14 מיליארד שקל. פרסומם של נתוני מכרזים ודיונים פנימיים עלול לפגוע בהליך התקין של הפרויקט החשוב הזה ולהוריד לטמיון סכומי עתק של כספי ציבור. זוהי אינה הדלפה כי אם חבלה מכוונת בהליך תקין של חברה שעושה כאן פרויקט לאומי.

"אנו מתפלאים על כך שהתקשורת נותנת יד להליך שכוונתו היא בעיקר לפגוע במגה-הפרויקט הזה, משיקולים לא ענייניים, תוך כדי שהיא מפרסמת פרטים חלקיים ולא מדויקים. במסגרת העסקתו מתחייב כל עובד בנ.ת.ע לשמור על סודיות, כדי בין השאר, למנוע לחצים מצד המתמודדים במכרז ולאפשר התנהלות תקינה של המכרזים. אי לכך, כאשר עובד מפר את הסודיות עליה התחייב, מקומו אינו בחברה".