בית המשפט אישר את מכירת איל מקיאג' תמורת 12 מילון שקל

השופט איתן אורנשטיין אישר את הסדר הנושים של קבוצת איל מקיאג' ■ לפי ההסדר, פעילות החברה תירכש ע"י המשקיע רו"ח אורן הולצמן תמורת 12 מיליון שקל

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, אישר היום (ב') את הסדר הנושים של קבוצת חברות האיפור והקוסמטיקה "איל מקיאג'". לפי ההסדר, פעילות החברה תירכש על-ידי המשקיע רו"ח אורן הולצמן תמורת 12 מיליון שקל. הולצמן מקים לצורך כך חברה חדשה שתרכוש את פעילות איל מקיאג'.

מהסדר הנושים עולה עוד כי סך חובותיה של איל מקיאג' לעובדים, לספקים, לבנקים ולנושים נוספים מגיע לכ-36 מיליון שקל שכ40% מתוכם (13 מיליון שקל) ישולמו במסגרת ההסדר ויתרת החוב תימחק. בין היתר, מדובר בחוב של 2.4 מיליון שקל לעובדים, כ-1.6 מיליון שקל לרשויות המס, למשכירים ולמוסדות, וכ-17.2 מיליון שקל לבנק הפועלים, בנק אוצר החייל וכלל מימון.

מתוך 13 מיליון השקל שישולמו על-פי ההסדר, 5.1 מיליון שקל יועברו לנושים מובטחים בהם 200 עובדי החברה (חוב שנובע מאי תשלום שכר עבודה). כמו כן כולל ההסדר התחייבות של הולצמן לספק שרותי הוראה לתלמידי המכללות של איל מקיאג', שנרשמו אצל החברות בעבור קורסי לימוד ושילמו עבור הקורסים במהלך תקופה של עד 10 חודשים לפני מועד השלמת ההסדר וטרם סיימו את הלימודים במועד השלמתו.

בית המשפט מינה את עו"ד עמית לדרמן כנאמן לביצוע הסדר הנושים וקבע כי הוא יקבל שכר-טרחה בסך של 150 אלף שקל שימומן על-ידי כלל הנושים. רשת איל מקיאג' כוללת 24 חנויות שמוכרות מוצרי קוסמטיקה ומשמשות גם כמרכזי הדרכה בנושא קוסמטיקה ואיפור. החברה גם מפעילה ארבע מכללות ללימוד איפור מקצועי הפזורות ברחבי הארץ.

רשת איל מקיאג' הוקמה בישראל ב-96' על-ידי חנוך רידר (אז בן 25) ורעייתו, המאפרת גלית ורטהיים, בשותפות שווה עם אופק קאירי ורעייתו, הדוגמנית שלי גפני, שהיתה משך שנים "הפנים" של המותג.

החברה מעסיקה כ-200 עובדים ומפעילה 24 סניפי חנויות המשמשים למכירת מוצרי איפור וכמרכז הדרכתי לסדנאות ולשירותים שונים בתחום הקוסמטיקה והאיפור. בנוסף, הפעילה הקבוצה 4 מכללות ללימוד איפור מקצועי בחיפה, תל-אביב, ירושלים ובאר-שבע, המסמיכות כ-2,000 בוגרים מדי שנה.

את הרשת המקורית הקימו בשנות ה-70 בארה"ב אילנה וסם הרכבי, זוג ישראלים שפתחו חנות למוצרי איפור וטיפוח במנהטן. בראיון עבר לגלובס סיפר רידר: "נשלחתי על-ידי אשתי עם רשימת קניות לחנות של איל מקיאג' במנהטן, וכך הכרתי את אילנה הרכבי. הרשת בארצות הברית אינה דומה לרשת שהקמנו בישראל. אנחנו המצאנו את הגלגל. מקימי החברה בארצות הברית עוסקים בעיקר בהפצה. אנחנו הקמנו גם מכללה לאיפור, רשת חנויות ופלטפורמה לשיווק ישיר. אין קונספט כזה בעולם".

בשנת 2001 התפרקה השותפות והסכם הזיכיון מול איל מקיאג' אינ' העולמית נותר בבעלות רידר וורטהיים. בשנת 2005 רכשה החברה מאיל מקיאג' העולמית את זיכיון איל מקיאג' באזור המזרח התיכון.

יצוין כי מהדיון בהסדר הנושים של אייל מקיאג' עלה כי לגלית ורטהיים יש חוב אישי לבנק דיסקונט בסך 1.4 מיליון שקל שאינו חלק מההסדר שהבנק הסכים לו.