IDB מערערת לבית המשפט העליון בעניין ההסדר באידיבי פתוח

חברת האם הגישה בקשת ערעור דחופה לבית המשפט העליון ■ בנימוקים נכתב כי בית המשפט המחוזי טעה כשדן בשאלה משפטית תקדימית וכי הסעדים הזמניים שניתנו היו מרחיקי לכת

חברת IDB הגישה היום (ב') בקשת ערעור דחופה לבית המשפט העליון בנוגע להסדר החוב ב-IDB פיתוח שאושר על ידי בית המשפט המחוזי. בבקשת הערעור טוענת IDB כי בית המשפט שגה כשכפה על החברה את הסדר החוב מבלי שקיבל את הסכמתה לעניין וכי העניין מנוגד לסעיף 350 לחוק החברות.

בנימוקים לבקת הערעור נכתב כי בית המשפט המחוזי נדרש לדון בשאלה משפטית תקדימית והיא "האם ניתן לכפות על חברה הסדר, לפי סעיך 350 לחוק החברות, מבלי שהחברה הסכימה לכך?". בנימוקים של IDB נכתב כי למרות שמדובר בשאלה משפטית תקדימית, הסוגייה הזאת עדיין לא נידונה בבית המשפט העליון.

ב-IDB טוענים שלמרות שהסעדים שנפסקו בבית המשפט המחוזי הינם סעדים זמניים, אולם יש להם השפעות מרחיקות לכת וגורמים ל-IDB ולחברת הבת שלה IDB פיתוח נזק יותר.

"אף שמדובר לכאורה בסעדים זמניים בלבד, הרי שעסקינן - כאמור - בסעדים אופרטיביים מרחיקי לכת, ובלתי הפיכים - שניתנו על בסיס הכרעה לכאורית ובלתי סופית בשאלות משפטיות", נכבת בבקשת הערעור של IDB. "אם ייקבע כי לא יתאפשר למבקשת לערער על ההחלטה, כבר בשלב הזה, ובאופן מיידי, תהפוך החלטתו של בית המשפט הנכבד קמא, דה פקטו, להחלטה סופית, וערעור עליה יהפוך לתיאורטי".