הדולר היציג התחזק: נקבע על 3.645 ש', האירו נחלש

הדולר התחזק בכ-0.3% ומנגד האירו נחלש ל-4.696 שקלים ■ כלכלנים מעריכים שתוספת המשרות בשוק העבודה האמריקאי הסתכמה בכ-170 אלף בחודש שעבר ■ שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 7.6%

הדולר מתחזק ומנגד האירו נחלש היום (ו'), לקראת פרסום נתוני מאקרו חשובים בארה"ב. במקביל, עליות שערים נרשמו בבורסות אסיה, לאחר העליות החדות שנרשמו אתמול באירופה. באירופה המסחר מעורב היום. עליות של כ-0.9% נרשמות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט בשל חגיגות יום העצמאות האמריקאי.

הדולר מתחזק בכ-0.3% ושערו היציג נקבע בלרמה של 3.64 שקלים ומנגד האירו נחלש בכ-0.6% ל-4.696 שקלים. בעולם נחלש האירו לרמה של 1.289 דולרים.

המסחר בבורסות אירופה נסגר אתמול בעליות שערים חדות, לאחר החלטת הריבית וההודעות של הבנק המרכזי האירופי והבנק המרכזי האנגלי. בחצי השני של היום התחזקו העליות על רקע אופטימיות שהביע נגיד הבנק המרכזי האנגלי. הבנק המרכזי האירופי השאיר אתמול את הריבית על כנה, בשפל של 0.5%, כפי שהעריכו מרבית הכלכלנים בשוק.

בנאום שנשא לאחר מכן נגיד הבנק, מריו דראגי, הוא אמר כי המדיניות המרחיבה של הבנק תמשך כל עוד יש בה צורך, וכי שיעורי הריבית לא יעלו בעתיד הנראה לעין. בכך מצטרף דראגי למקבילו האמריקאי, יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שהצהיר במסיבת עיתונאים בחודש שעבר כי שיעורי הריבית לא יעלו בקרוב, למרות שה'פד' מוכן להתחיל בצמצום היקף תוכנית התמריצים שלו.

באנגליה השאיר הבנק המרכזי את תוכנית רכישות האג"ח על כנה, ב-375 מיליארד ליש"ט. גם הריבית נותרה על כנה, על 0.5%. בהודעת הבנק נמסר כי אין כוונה להעלות את שיעור הריבית בתקופה הקרובה, וכי "ההתאוששות נמשכת, אך היא עדיין חלשה בסטנדרטים היסטוריים, והחולשה תמשך זמן מה".

היום יתפרסמו בארה"ב נתוני שוק התעסוקה לחודש יוני, כשהצפי הוא לתוספת של כ-170 אלף משרות ושיעור אבטלה יציב ברמה של 7.6%.