מערכת מדיה של JVC - סמארטפון לרכב

המערכת של החברה בטכנולוגיית MirorrLink מאפשרת הצגה ותפעול של יכולות שונות של הסמארטפון בסביבת הנהג, אולם המחיר עדיין גבוה, והמוצר הזה מתאים רק למגוון מצומצם של דגמי סמארטפונים

החיבור בין הסמארטפון לרכב עדיין לא קרה בארץ בצורה משמעותית. למרות שנהגים מציבים את הטלפון שלהם על תושבת פלסטיק בשמשה הקדמית, הפתרונות לחיבור בין הגאדג'ט שהולך איתנו לכל מקום, לא הצליחו להתבצע בצורה טובה למסך המדיה, שחלק מהרכבים מגיעים איתם.

טכנולוגיה בשם MirorrLink, שעושה את צעדיה הראשונים בענף, תנסה להפוך את חיבור הסמארטפון לסביבת הנהג בצורה פשוטה. אחת החברות הראשונות בארץ שמציעות אותה היא JVC, שמאפשרת לרכוש את מערכת המדיה שלה KW-NSX1 ברשת אפריל טקליין.

טכנולוגיית מירורלינק צריכה להיות מוטמעת בשני מוצרים בשביל שהנהג יוכל להשתמש בה במערכת המדיה ובסמארטפון. הדגמים שאנחנו מצאנו שתומכים בטכנולוגיה הם הגלקסי S3, S4, Note 2 וגם אקספריה Z של סוני. הבדיקה שלנו התבצעה באמצעות S4 ואפליקציה חיצונית חינמית של סמסונג בשם Drive Link. בחנות Play המקומית של גוגל היא לא קיימת בגלל חסימה גיאוגרפית של החברה הדרום קוראינית. הורדה (פיראטית) שלה מהרשת אפשרית בחיפוש בגוגל.

ממשק מירורלינק: החיבור בין ה-S4 ל-NSX1 מתבצע בפעם הראשונה על-ידי תקשורת בלוטות' לביצוע שיחות טלפון והאזנה למוזיקה. באמצעות הכבל, הסמארטפון יקבל אנרגיה וגם יקרין ממשק מיוחד מאפליקציית דרייב לינק.

בניגוד לטכנולוגיית הקרנה אחרות, מירורלינק מאפשרת תפעול ממסך המדיה. סמסונג מציעה גישה לנגן המוזיקה הפנימי של המכשיר, ספר הטלפונים ותוכנת גוגל ניווט. כל הפתרונות האלו עובדים בצורה מוצלחת מאוד, כולל הכתבה קולית של כתובות בעברית והצגת מסרונים נכנסים.

ניתן גם לענות למסרונים באמצעות מקלדת על המסך - מיועד, מטעמי בטיחות כמובן, לאדם הנוסף שנמצא ברכב. סמסונג בנתה את דרייב לינק עם אייקונים ופונטים גדולים, כך שניתן לתפעל אותה בקלות. בעתיד ניתן יהיה להפעיל אפליקציות נוספות מסמסונג על המערכת, כמו Waze, שכבר מאפשרת תמיכה במערכות רכב של JVC.

מסך: ה-NSX1 מגיעה עם מסך מגע בגודל 6.1 אינץ'. האיכות שלו בינונית והוא עמיד להשתקפות אור שמש ישיר בצורה סבירה.

ממשק מדיה: הממשק של JVC נראה קצת מיושן לעומת ממשקי הסמארטפונים הקיימים היום, אבל הוא פשוט לשימוש. המערכת כוללת מיקרופון וחיבור לרמקולי הרכב, מהם גם ניתן להאזין לשיחות הטלפון. ה-NSX1 כוללת תמיכה בעברית. ספר הטלפונים מהטלפון מוצג על גביה (למי שלא משתמש במירורלינק) וגם ניתן לנגן שירים מהסמארטפון בבלוטות'. נגן דיסקים, די וי די, רדיו וקריאת קבצים מ-USB גם אפשרית בקלות.

בשורה התחתונה: ה-NSX1 הוא פתרון חביב לבעיה מוכרת להרבה אנשים. היא תאפשר הצגה ותפעול של יכולות שונות של הסמארטפון בסביבת הנהג, אולם המחיר עדיין גבוה והמוצר הזה מתאים רק למגוון מצומצם של דגמי סמארטפונים.

מחיר: 3,500 באפריל טקליין.

ציון: 8.