גולדמן: מניות שעלולות לצנוח עד 40% וכדאי לכם לזרוק

בנק ההשקעות פרסם רשימה של מניות שזינקו הרבה מעל מחירי היעד שהעניקו להם אנליסטים בבנק ■ מרבית המניות ב"רשימה השחורה" הן בסקטור הטכנולוגיה וכוללות בין היתר את אינטל, ווסטרן יוניון ו-HP

דיוויד קוסטין, האסטרטג הראשי בחטיבת מניות ארה"ב בבנק ההשקעות גולדמן זאקס נוקט בגישה שורית לגבי כיוון השוק. להערכתו, מדד ה-S&P 500 יסיים את השנה ברמה של 1,750 נקודות. עם זאת, הוא מציין בסקירה החודשית שפרסם, כי יש מניות יקרות מדי שכדאי למשקיעים להיזהר מהן.

"הרשימה השחורה" של קוסטין מתייחסת למניות שמתומחרות במחיר גבוה מדי ביחס למחירי היעד שהעניקו להן אנליסטים בבנק ההשקעות.

1. בוסטון סיינטיפיק - פוטנציאל דאונסייד: 20.2%. סקטור: שירותי בריאות.

2. Seagate Technology - פוטנציאל דאונסייד: 22%. סקטור: טכנולוגיה. הערכות האנליסטים: הכנסות החברה רמשו ירידות של 17%, 2% ו-4% בשלושת הרבעונים האחרונים.

3. Juniper Networks - פוטנציאל דאונסייד: 22.3%. סקטור: טכנולוגיה. הערכות אנליסטים: בחודש שעבר מניית החברה זינקה לאחר שמנכ"ל החברה אמר כי חלה עלייה בביקוש של מוצרי הטלקום של החברה.

4. Xerox - פוטנציאל דאונסייד: 23%. סקטור: טכנולוגיה. הערכות אנליסטים: פוטנציאל הצמיחה של עסקי החברה נמוך, למרות שתזרים המזומנים יציב.

5. International Game Tech - פוטנציאל דאונסייד: 24%. סקטור: טכנולוגיה. הערכות אנליסטים: הפרשן הכלכלי ג'ים קריימר ציים בתוכנית היומית שלו לפני כשבוע כי הוא מעניק למניית החברה המלצת מכירה וכי הוא מעדיף את מניית לאס וגאס סנדס.

6. Western Union - פוטנציאל דאונסייד: 24%. סקטור: פיננסי. הערכות אנליסטים: החברה צומחת בקצב נמוך מדי ביחס למתחרות בתעשייה.

7. Hewlett-Packard - פוטנציאל דאונסייד: 32%. סקטור: טכנולוגיה.

8. אינטל - פוטנציאל דאונסייד: 34%. סקטור: טכנולוגיה. הערכות אנליסטים: האנס מוססמן הזהיר לאחרונה את המשקיעים כי הכנסות אינטל עלולות לצנוח למרות שהחברה צופה גידול בהכנסות.

9. Cablevision Systems - פוטנציאל דאונסייד: כ-35%. סקטור: שירותים. הערכות אנליסטים: שמועות לגבי אפשרות שהחברה תירכש בקרוב הקפיצו את מניית החברה הרבה מעל השווי שלה.

10. אדוונס מיקרו דיוויס - פוטנציאל דאונסייד: כ-40%. סקטור: טכנולוגיה. אנליסטים: מניית החברה סבלה מתנודתיות חדה בעקבות שמועות לגבי אפשרות לרכישתה.