חברי מושבים: לאשר מיידית תקציב רשות מקרקעי ישראל

טענו בפני שר השיכון אורי אריאל, שהוא גם יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, כי "אי אישור התקציב ל-2013 הוא הפרה גסה של החוק"‏

קבוצה של חברי מושבים פנתה לשר השיכון אורי אריאל, שהוא גם יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, ולמנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, בדרישה לאשר מיידית את תקציב רשות מקרקעי ישראל לשנת 2013, שעדיין לא הוצג ואושר במועצה.

לטענתם, בהיעדר תקציב מאושר של רמ"י אי אפשר לאשר את פרק רמ"י בתקציב המדינה לשנים 2013 ו-2014, ואי אישור התקציב יסבך את הכנסת בדיוני התקציב ואם תעשה זאת "ונמצאת כנסת ישראל נכשלת בהפרת הדין".

באמצעות עו"ד רון רוגין הם טוענים, כי על פי החוק חל איסור על רמ"י להתחייב ולהוציא הוצאות ללא תקציב מאושר, וזוהי הפרה גסה של החוק וחובה אלמנטרית של המועצה ותנאי הכרחי למינהל תקין. "למרבה התמיהה", הם טוענים, "לא אושר כל תקציב של רמ"י על ידי מועצת מקרקעי ישראל לשנת 2013, ונמצאת רמ"י מתנהלת כספינה ללא קברניט, כמוץ אשר תדפנו הרוח".

על פי נתוני האוצר בהצעת התקציב, תקציב רמ"י ל-2013 אמור להיות כ-7 מיליארד שקל וכך גם ב-2014, אולם על פי ניסיון השנים האחרונות התקציב יהיה גדול יותר. לכן, הם טוענים, "המציאות בה רשות מינהלית מכניסה ומוציאה סכומים עצומים, כספי ציבור, ללא תקציב מאושר, היא מציאות פסולה העומדת בניגוד לדין, יש יאמרו כי זו מציאות כמעט סוריאליסטית ומתכון בטוח לאי סדרים. אי אישור מתמשך של תקציב עתק, בד בבד עם הוצאת כספי ציבור ללא סמכות על ידי רשות סטטוטורית מהווה פגיעה קשה בשלטון החוק".

חברי המושבים טוענים כי היעדר תקציב פוגע בעניינם, משום שאינו מאפשר לתקצב וליישם את ההסדרים לקביעת זכויותיהם בקרקע אותה הם חוכרים.

לא התקבלה תגובת משרד השיכון.