קרסו נכנסת לתחבורה ציבורית: רוכשת 50% מ"נתיב אקספרס"

‎‎חברת ההסעות של משפחת עפיפי זכתה לאחרונה במכרז שיחייב אותה להשקעות של יותר מ-300 מיליון שקל‏

‎‎חברת קרסו, יבואנית רכבי רנו וניסאן, מהדקת את שיתוף הפעולה עם משפחת עפיפי מנצרת, הפועלת זה‎ ‎עשרות‎ ‎שנים‎ ‎בתחומי‎ ‎התחבורה‎ ‎הציבורית‎.‎‏ קרסו חתמה על מסמך עקרונות לרכישה, בדרך של הקצאה, של 50% ממניות חברת "נתיב אקספרס" שבבעלות המשפחה, העוסקת בהפעלת אשכולות קווי תחבורה ציבורית על פי מכרזים שמפרסם משרד‎ ‎התחבורה וכן‎ ‎בנסיעות מיוחדות באוטובוסים.

משפחת עפיפי, הפועלת בעיקר בצפון הארץ, מחזיקה גם בזיכיון לשיווק אוטובוסים של חברת סולאריס, בעלת דגמים חשמליים המעוררים עניין בקרב חברות תחבורה ציבורית.

סכום התמורה שתשלם קרסו עבור הקצאת מחצית ממניות נתיב אקספרס ייקבע על בסיס הערכת שווי חיצונית לפעילות החברה הנרכשת, לאחר השלמת בדיקת נאותות. ‏‏אישור משרד התחבורה למהלך כבר התקבל, וכעת נדרש אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

כניסתה של קרסו לשותפות נעשית זמן קצר לאחר ש"נתיב אקספרס" זכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית באשכול הגליל, והסכום הכולל הנדרש לצורך הצטיידות‎ ‎ראשונית‎ ‎והיערכות‎ ‎להפעלת‎ ‎האשכול‎ ‎האמור נאמד ביותר מ-300 מיליון שקל, בעיקר על רכש אוטובוסים חדשים. ‏‏סכום ההשקעה של קרסו צפוי לסייע במימון ההצטיידות. ‏תחום התחבורה הציבורית נחשב לתחום פעילות רווחי, וההערכות בשוק הן כי ההכנסות ממכרז זה יוכלו להגיע לכמה מאות מיליוני שקלים בשנה.

קרסו ומשפחת עפיפי עובדות בשיתוף פעולה זה כמה שנים. ב-2009 הקימו הצדדים חברה העוסקת בשיווק ומכירת רכבי רנו וניסאן באזור נצרת, והם מחזיקים שם במרכז מכירות ובמגרש טרייד אין. שותפות זו מוכרת כמה מאות רכבים בשנה, ורווחיה מצטברים לכחצי מיליון שקל מאז ההקמה.

יו"ר קבוצת עפיפי, אחמד עפיפי, הביע היום את ביטחונו כי "שותפות בין שתי החברות הוותיקות תתרום לחיזוק התחבורה הציבורית באוטובוסים בארץ ולרמת השירות לקהל הנוסעים בישראל".

‏איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, מסר כי "כפי שהצהרנו כבר ערב הנפקת קרסו מוטורס בבורסה, אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה של הרחבת הפעילויות העסקיות של קרסו על פי המודל של ‏One Stop Shop‏". לדבריו, "אנו רואים את תחום התחבורה הציבורית כמנוע צמיחה בעל פוטנציאל משמעותי מאוד עבור קרסו, המשתבץ באופן טבעי עם הידע הניהולי והיכולות המקצועיות הקיימות בקבוצה". ‏‎‎‏