IBM רוכשת את חברת CSL הישראלית במיליוני דולרים

CSL הינה חברת תוכנה המספקת ממשק לניהול וירטואליזציה על מחשבים מרכזיים ■ רכישת החברה הישראלית מוגדרת על ידי IBM כהשקעה אסטרטגית בסל מוצרי המחשוב המרכזי שלה, מערכות System z

IBM הודיעה היום (ג') כי היא רכשה את חברת CSL International הישראלית המפתחת טכנולוגיה לניהול וירטואליזציה על גבי מחשבים מרכזיים מתוצרת IBM. סכום הרכישה מוערך ב-10 מיליון דולר.

עבור IBM מדובר ברכישה ה-12 בישראל, מבין הרכישות שהחברה ביצעה כאן מאז תחילת העשור הקודם. החברה ביצעה סה"כ יותר מ-100 רכישות בעולם, כעשירית מהן בישראל.

CSL הוקמה באוקטובר 2004. היא החלה את פעילותה כחברת מוצרים ושירותים בתחום מערכות המידע והמשיכה לכיוון של פיתוח פתרונות תוכנה כמענה לצרכים שזיהתה אצל לקוחותיה. בשנת 2007 החליטה החברה למקד את מאמציה בפיתוח CSL-WAVE - פתרון לניהול שרתי לינוקס וירטואליים בסביבת z/VM. החברה מונה 8 איש והיא פועלת ממשרדיה בהרצליה פיתוח.

רכישת החברה הישראלית מוגדרת על ידי יבמ כהשקעה אסטרטגית בסל מוצרי המחשוב המרכזי שלה, מערכות System z. הרכישה מרחיבה ומעמיקה את יכולות העבודה של מחשבים מרכזיים בסביבת ענן מחשוב, באמצעות שימוש בכלי ניהול פשוטים ויעילים למספר גדול של סביבות וירטואליות הפועלות על גבי מכונה אחת.

מערכת התוכנה CSL-WAVE מאפשרת לנטר ולנהל סביבות הפעלה z/VM ולינוקס על גבי שרתים מרכזיים מדגמי System z, תוך שימוש בממשק רב-עוצמה וקל להפעלה ולניהול. התוכנה פועלת במתכונת של "גרור ושחרר" - ומאפשרת ביצוע מיידי של משימות הקמת שרתים וירטואליים, זיהוי השרתים הפועלים כבר על גבי מכונה נתונה, וקישור של שרתים וירטואליים אל משאבים הזמינים בסביבת המחשוב הארגונית. כך ניתן, לפנות יותר כוח אדם מקצועי ומיומן מביצוע משימות אלו - להתמודדות עם אתגרים עסקיים אחרים.

העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה, בכפוף לעמידה בתנאי סגירה מקובלים ובדרישות רגולטוריות.