אלווריון - הסוף: הדירקטוריון לא מתנגד לבקשה לכונס נכסים לחברה שנסחרה בשיאה לפי 3.7 מיליארד שקל

(עדכון) - Silicon Valley Bank ביקש אכיפת שיעבודים ומינוי כונס נכסים קבוע לחברה בשל חוב של 3.2 מיליון דולרהעובדים הגישו בקשה דחופה למפרק זמני - הדיון יתקיים מחר

חברת אלווריון , שנוסדה בשנת 2001, מסיימת את דרכה כחברה עצמאית. החברה שפעלה בתחום של ציוד תקשורת אלחוטית, דיווחה היום (א') כי הדירקטוריון החליט שלא להתנגד לבקשה שהגיש ביום חמישי הנושה, Silicon Valley Bank, לאכיפת שיעבודים ולמינוי כונס נכסים קבוע לחברה. זאת, בשל חוב של 3.2 מיליון דולר.

אלווריון מספקת פתרונות תקשורת לארגונים עסקיים וממשלתיים, ופתרונות לרשתות תקשורת, כשעיקר פעילותה הוא בתחום ה-Wi-Fi, אליו נכנסה עם רכישת Wavion. לפני כמה שנים נחשבה החברה למובילת שוק בטכנולוגיית WiMAX - ושווי השוק שלה הגיע אף לכמעט מיליארד דולר - אך בשנים האחרונות נקלעה החברה לקשיים שכללו ירידה במכירות, העמקת ההפסדים, מחיקות חשבונאיות ושריפת מזומנים.

החברה פיטרה מאות עובדים בכמה סבבי פיטורים, ומכרה פטנטים בניסיון לחזק את מאזנה, אך קופת המזומנים שלה הלכה והתרוקנה. בסוף השבוע האחרון התרסקה מניית החברה ב-57% לשווי שוק של פחות מ-3 מיליון דולר, בעקבות הבקשה לכינוס נכסים שהגיש הבנק האמריקאי סיליקון ואלי, בה טען כי אלווריון הגיעה לחדלות פירעון והיא אינה מסוגלת לפרוע את החוב כלפיו.

הקריסה של אלווריון אינה מפתיעה והיא מגיעה לאחר שנים של קשים פיננסיים וניסיונות שווא לייצב את החברה. למרות מצבה הרעוע, כשלושה שבועות לפני הגשת הבקשה לכינוס נכסים, מצאו לנכון בחברת כלל חיתום - שבשליטת צחי סולטן ובניהולה של טל רובינשטיין - להעניק לחברה 1.2 מיליון דולר בדרך של הקצאת מניות. ההשקעה הפכה את חברת החיתום לבעלת עניין בחברה, ולמחזיקה ב-9.36% ממניותיה.

יתרה מכך, ההשקעה של כלל חיתום נעשתה מספר ימים לאחר שבאלווריון הצליחו לגייס מהקרן האמריקאית יורקוויל כמיליון דולר ועוד 2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים נוספים - דבר שלא מנע מהמניה להמשיך במסלול התרסקות.

מכלל חיתום נמסר היום בתגובה כי "החברה החליטה להשקיע באלווריון מכספי הנוסטרו שלה, לאחר שאלווריון הציגה בפניה תוכנית הבראה רחבה ומסודרת שכללה קיצוצים משמעותיים הן בכוח האדם, והן בסעיפים הוצאות אחרים. כמו כן, כללה התוכנית פרישת חובות והסכמות עם בעלי החוב השונים לרבות בנק סיליקון ואלי.

"בנוסף, הוצגה מגמת צמיחה בהכנסות החברה והשקעתנו הייתה עתידה לסייע בפתרון מימון ההון החוזר. פעולותיו של הבנק בשבוע שעבר הן בניגוד לדברים שהוצגו לכלל חיתום טרם ההשקעה. אנו לומדים את העובדות ובוחנים את עמדתנו".

"יש משקיעים פוטנציאליים"

הצרות של אלווריון נמשכו גם היום, כשקבוצת עובדים בחברה הגישה בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לחברה. הבקשה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א ע"י עו"ד אופיר רונן. הדיון בבקשה יתקיים מחר בבוקר, יחד עם הדיון בבקשת סיליקון ואלי לכינוס נכסים.

"עובדי החברה הגישו בקשה למינוי מפרק זמני, עו"ד ארז חבר, על מנת לנסות להבטיח להמשיך את פעילות החברה, וכן להבטיח העסקת מספר עובדים מקסימלי מבין העובדים בה כיום", אומר עו"ד רונן. לדבריו, העובדים מעוניינים לקבל את הכספים שמגיעים להם, ובנוסף שהחברה תמשיך לפעול ותימכר למשקיע. "משקיעים פוטנציאליים כבר מתעניינים", טוען רונן.

העובדים מציינים בבקשתם כי ממאי 2013 הורע מצב תזרים המזומנים של החברה, והחל ממועד זה היא הפסיקה להעביר את הכספים שנוכו משכר העובדים בגין ההפרשות הסוציאליות, וכן את החלק של המעביד בגין אותן הפרשות. לדבריהם, ספק אם החברה תוכל לשלם לכל עובדיה את משכורת חודש יולי.

סך החובות לעובדי החברה מוערך ביותר מ-7 מיליון שקל, ולפי הבקשה, ביום חמישי עדכן המנכ"ל, אסף קטן, את העובדים כי חובות החברה לנושיה (מלבד העובדים) עומדים על למעלה מ-11 מיליון דולר.

"למיטב ידיעת העובדים, נכון למועד הגשת הבקשה, קופת החברה כמעט ריקה לחלוטין", נכתב בבקשה. "אחד הגורמים המרכזיים להידרדרות במצב החברה היה חילופי המנכ"לים התכופים... וזאת ככל הנראה כתוצאה מבעיות ניהול וקבלת החלטות מוטעות. בעיה מרכזית נוספת (שהובילה) להידרדרות היא הלוואה על סך 30 מיליון דולר מבנק SVB האמריקאי. החברה לא עמדה בתנאי ההלוואה ונאלצה להשיב את רובה בשנת 2012, הליך אשר גזל מהחברה כספים רבים", כותבים העובדים.

"לעובדים יש חשש כי החברה עושה שימוש בכספים המוזרמים אליה בניגוד לסדרי הנשייה על פי דין", נכתב. חשש נוסף הוא כי "נושיה (של אלווריון) יעשו דין לעצמם וישתלטו על נכסיה ו/או יגרמו לה נזקים". להערכת העובדים, מינוי מפרק זמני יאפשר לאלווריון לגבות כספים שמגיעים לה מלקוחות, בסך 18.5 מיליון שקל. יו"ר דירקטוריון אלוורין הוא אמנון יעקבי, מייסד פלוור שלימים התמזגה עם בריזקום כדי ליצור את אלווריון.