לפיד מבקש למנות את אורי שני כיועץ מיוחד לקבינט הדיור

כפי שנחשף ב"גלובס": בתחילה מבקש שר האוצר למנות את מקורבו ליועץ מיוחד ובהמשך - ליו"ר החברה הממשלתית ■ לפיד: "שני מבקש לסייע בהתנדבות"

שר האוצר יאיר לפיד מבקש למנות את אורי שני כיועץ מיוחד לקבינט הדיור, ובהמשך למנותו כיו"ר חברה ממשלתית ייעודית שתטפל בפרויקט רחב ממדים של דיור להשכרה ששני היה מהוגיו המרכזיים. כך הודיע היום (א') רשמית משרד האוצר, ואישר את חשיפת "גלובס".

לפיד מציין כי אורי שני ביקש לשמש בתפקידים אלה בהתנדבות ללא קבלת שכר או כל תנאים נלווים. שר האוצר הבהיר כי כל המהלכים הקשורים למינויו של שני יאושרו כדין על פי הנהלים הקיימים עם כל הגורמים המוסמכים. לפיד הודה לשני על הירתמותו לנושא הוזלת מחירי הדיור, "נושא חשוב ומרכזי העומד במרכז סדר העדיפויות של משרד האוצר ועל הסכמתו לתרום מניסיונו הרב בתחום זה", נכתב בהודעה מטעם האוצר.

לפיד ציין כי "חלק מתפקידנו ומטרתנו היא למשוך לשירות המדינה אנשים טובים ובעלי ניסיון, ולשכנע אותם לוותר על משכורות גבוהות בהרבה ועל תנאים משופרים במגזר הפרטי. לא כל שכן אורי שני, שמבקש לסייע לפרויקט הדיור בהשכרה בהתנדבות וללא כל תמורה בעבור עבודתו. אם כל אדם שמתבקש 'לבוא למילואים' בשירות המדינה יחשוש שיפתח נגדו מסע רדיפה והאשמות פופוליסטיות לא מבוססות, איש לא יסכים לבוא לעזור לנו בפרויקטים לאומיים שמטרתם להוציא מהבוץ את עגלת הכלכלה ולסייע לזוגות צעירים ולמעמד הביניים. אורי שני הוא איש ערכי וחרוץ, שכבר הוכיח את עצמו בפרויקטים בסדר גודל לאומי. אנחנו זקוקים לו הרבה יותר ממה שהוא זקוק לנו".

שני (66) הודיע במאי השנה על פרישתו מתפקיד מנכ"ל פולאר השקעות, שבשליטת זיל פלדמן. זאת לאחר קדנציה של ארבע שנים שהסתכמה בהפסדים מצטברים של מאות מיליוני שקלים, הסדר חוב בהיקף של 100 מיליון שקל וגם שכר בעלות מצטברת של כ-6 מיליון שקל.

שני כיהן בעבר כמנכ"ל מפלגת הליכוד וראש לשכת משרד ראש הממשלה, אריאל שרון, והיה מהראשונים שהצטרפו למפלגת "יש עתיד", שהקים לפיד. במקביל לכהונתו כמנכ"ל פולאר השקעות, שני שימש כחלק מצוות "יש עתיד" לניהול המו"מ להרכבת הממשלה.