כפי שנחשף ב"גלובס": ארדן בדרך לחדשות גם ב-yes ובהוט

שר התקשורת יגיש מחר לוועדת הכלכלה תיקון חוק שיאפשר לחברות הכבלים והלוויין להקים חברות חדשות משלהן ■ ארדן: "נרחיב את מדורת השבט"

שר התקשורת גלעד ארדן יגיש מחר (ב') לוועדת הכלכלה של הכנסת תיקון חוק שיאפשר לחברות הכבלים והלוויין להקים חברות חדשות משלהן, זאת כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס".

מדובר במהלך שלדברי ארדן יגוון את הדעות בתקשורת הישראלית ויספק פרנסה לעיתונאים. בתוך כך, הדבר מיטיב עם הכבלים והלוויין, שביקשו גם הן מהשר להסיר מגבלות שיאפשרו להן לשדר שידורי חדשות.

הדבר דורש תיקון חקיקה, שכן חברת הלוויין מוגבלת ביכולתה לשדר חדשות.

"מרחיבים את מדורת השבט", כתב הערב (א') ארדן בעמוד הפייסבוק שלו. "אני שמח לעדכן אתכם על מהלך דרמטי שאני מוביל בשוק התקשורת - הערב הגשתי לוועדת הכלכלה החלטה שתאפשר הקמת שתי חברות חדשות נוספות. מה זה אומר? יותר עיתונות, יותר מגוון, יותר אפשרויות לצופה, יותר דמוקרטיה.

"אנחנו עם מיוחד ומגוון מאוד, עם המון קהלים ומגזרים, אבל בואו נודה: חלק גדול מהטאלנטים בתקשורת די דומים זה לזה. גם הטון המוביל הוא לעיתים קרובות מונוטוני.

"עם כניסתי למשרד התקשורת הבהרתי לאנשי משרדי כי הרצון שלי הוא להגביר את התחרות ולהביא לשיח הציבורי קולות חדשים ודעות חדשות. אנחנו חיים במדינה שיש בה יותר מדי קהלים שמודרים מהשיח התקשורתי. כשר התקשורת חשוב לי לייצר יותר פלורליזם ויותר מגוון על המסך.

"עכשיו זה קורה, ובעיניי זה לא פחות מדרמטי: בכוונתי לאשר ל-yes ולהוט להקים, כל אחת בנפרד, חברת חדשות.

"בדקתי: הן רוצות את זה. הן ערוכות לכך. אז מדוע לא להזרים לשוק הטלוויזיה דם חדש ומשרות חדשות? למה לחסום תחרות?

"למהלך הזה יש גם שני בונוסים: אחד לעובדי החדשות המקומיות - אתם ממשיכים לעבוד ולהביא את קולה של הפריפריה, כי יחד עם הזכות לשדר חדשות, לכבלים וללוויין תהיה גם החובה (שבעיניי היא זכות) להבטיח את המשך פעילות החדשות המקומיות באופן קבוע, ולשלבן ברצועות שידור מהפריפריה בחברות החדשות שיקימו. כתבי הצפון והדרום של חברות החדשות הקיימות עושים עבודה חשובה, אבל זה לא מספיק לסיקור הפריפריה. צריך גם חדשות מקומיות.

"הבונוס השני הוא סיוע למעמד העיתונאי, שנשחק בגלל מצבם של כלי תקשורת מסורתיים. עכשיו, כשהתחרות תוביל לגיוסים חדשים, גם המצב הזה ישתנה לטובה.

"החל ממחר הנושא יידון בוועדת הכלכלה, כך שלפנינו עוד מאמץ בדרך להשלמת המהלך. תמיכתכם חשובה לי מאוד.

"לסיום, ובלי ציניות אם יורשה לי, בדיוק בשביל הובלת מהלכים כאלה, שמגבירים את הפלורליזם, מגבירים תחרות ומזרימים עבודה ומשרות, נכנסתי לחיים הציבוריים".