IVC: ירידה של 48% בשווי עסקאות הפרייבט אקוויטי במחצית

חברת המחקר: סך ההשקעות של קרנות הפרייבט אקוויטי במחצית הראשונה של 2013 הסתכם ב-939 מיליון דולר, בעיקר הודות לרכישת יצרנית הצמיגים אליאנס, שיצאה לפועל ברבעון הקודם

רכישת יצרנית הצמיגים אליאנס, שיצאה לפועל ברבעון הקודם (שני 2013) הקפיצה את שווי עסקאות הפרייבט אקוויטי במחצית השנה האחרונה, ל-939 מיליון דולר. למרות היקפה של העסקה - 500 מיליון דולר - עדיין סך ההשקעות של הקרנות ירד בכ-48% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. כך עולה מסקר עסקאות הפרייבט אקוויטי התקופתי שמפרסמים היום חברת המחקר IVC ומשרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.

הסקר מבוסס על פעילותן של 86 קרנות, מתוכן 25 ישראליות ו-61 זרות. הפעילות המשמעותית של הקרנות במחצית הראשונה הייתה רכישות (BuyOut) שהסתכמו ב-739 מיליון דולר, 79% מהשווי הכולל של ההשקעות, בדומה לסדרי הגודל היחסיים בשנה המקבילה.

מבחינת תחומי ההשקעה, הפעם בלט סקטור התעשייה עם 58% משווי העסקאות וללא עסקאות בסקטור הטכנולוגי. בתקופה המקבילה של 2012, הוביל סקטור התוכנה עם נתח של 60% מההשקעות בעקבות רכישת פארדיים גיאופיסיקל בידי הקרנות אייפקס ו-JMI תמורת כמיליארד דולר.