איזו מניה טסה ב-217% במחצית הראשונה?

ב"בלומברג" ערכו רשימה של המניות עם הביצועים הטובים והגרועים ביותר במחצית הראשונה ■ המניה הגרועה ביותר בוול סטריט עד כה היא חברת הכרייה Newmont Mining Corp שצללה 35.5%

ב-6 החודשים הראשונים של 2013, המדדים המרכזיים בוול סטריט טיפסו עד כ-15% וב"בלומברג" ערכו רשימה של המניות עם הביצועים הטובים והגרועים ביותר עד כה.

לפי הנתונים שפרסמה סוכנות הידיעות, מבין המניות בעלות השווי שוק הגדול ביותר, טסלה היא המניה עם הביצועים הטובים ביותר במחצית הראשונה של 2013. מניית החברה שמייצרת רכבים חשמליים, זינקה ב-217% ב-6 החודשים הראשונים של השנה ובעוד 12% בשבוע הראשון של חודש יולי. זאת, חרף העובדה שהחברה עברה לרווח רק במהלך החודשים האחרונים. ברשימת המניות החזקות, מופיעות בין היתר מניית HP שהתאוששה מהירידות ב-2012 והוסיפה לערכה כ-57% במחצית הראשונה וסיטיגרופ שטיפסה ב-17%.

ומה לגבי המניות הגרועות ביותר בוול סטריט? מבין המניות עם השווי שוק הגדול ביותר, מניית חברת הכרייה Newmont Mining Corp צללה ב-35.5% בעקבות הצניחה במחיר הזהב, שירד בכ-26%. עם זאת הסחורה הגרועה ביותר הייתה דווקא הכסף, שמחירו ירד במחצית הראשונה ב-34%. הנפט, מנגד, טיפס בכ-14%.

מחוץ לוול סטריט, המניה עם הביצועים הטובים ביותר היא חברת החשמל היפנית - Tokyo Electric Power Company, שזינקה ב-149% בעקבות כוונתה להפעיל מחדש את הכור הגרעיני שנפגע באסון הצונאמי.

המניה הגרועה ביותר מחוץ לארה"ב שייכת דווקא לסקטור הבנקאות הרעוע באירופה. מניית הבנק הספרדי בנקייה שצנחה בכ-88% במחצית הראשונה בעקבות קריסה שוק הנדל"ן הספרדי.