מחלבות גד משיקה גבינות שמנת; "נוביל את הקטגוריה"

המטרה: לנגוס בגבינות "סימפוניה" של שטראוס ובגבינות "נפוליאון" של תנובה ■ במחצית הראשונה צמחו מכירות גבינות השמנת ב-13.9% ל-67.2 מיליון שקל

מחלבות גד מחדדת את פעילותה בקטגוריית גבינות השמנת, במטרה לנגוס בגבינות "סימפוניה" של שטראוס ובגבינות תנובה ו"נפוליאון" של תנובה.

בימים אלה משיקה מחלבות גד סדרה הכוללת 4 גבינות קרם שמנת 5% (טוסקנה, זיתים, טבעי ושום-שמיר), שיתחרו בעיקר ב"סימפוניה" של שטראוס; ו-3 מוצרים של גבינות שמנת 30% (זיתים, ירקות, טבעי), שיתחרו במותג "נפוליאון" של תנובה.

לפי סטורנקסט, במחצית הראשונה של השנה צמחו מכירות גבינות השמנת למיניהן ב-13.9% והסתכמו ב-67.2 מיליון שקל, לעומת מכירות של 59 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בקצב מכירות של 134 מיליון שקל בשנה.

שטראוס שולטת בסגמנט הגבינות במרקם שמנת עם המותג "סימפוניה", והנתח הכספי שלה עמד במחצית השנה הראשונה על 70.4%. תנובה, שהגבירה פעילות בסגמנט עם השקת שמנת בטעמים שום-שמיר ובצל, חיזקה את כוחה, והנתח הכספי שלה קפץ במחצית מ-3.9% ל-17%. טרה מחזיקה ב-10.9% מהסגמנט; ואילו חברת גד החזיקה במחצית הראשונה בכ-1% בלבד, לאחר שהפסיקה למשך חצי שנה את ייצור הגבינות במרקם שמנת תחת המותג גד.

בסגמנט גבינות השמנת (30% שומן), תנובה שולטת (69.5%) עם המותג "נפוליאון", אם כי הנתח הכספי שלה במחצית נחלש בעקבות התחזקות גבינת "פילדלפיה" של קבוצת נטו. מחלבות גד החזיקה במחצית ב-10.7% מהסגמנט.

גד שולטת (71%) במכר גבינות השמנת במעדנייה, אם כי מדובר במכר דל יחסית, שהיקפו 12% בלבד מהמכר הכולל.

ההשקה הנוכחית של גד באה לאחר שהחברה ערכה שינוי במוצרים, החליפה את קווי האריזה והיא ממתגת אותם מחדש.

לדברי גיל שגב, סמנכ"ל שיווק ומכירות במחלבות גד, "עשינו שינוי במרקם של המוצר ומיתגנו אותו תחת המותג 'ניו-יורק', שהיא ארץ המקור של גבינות השמנת, על מנת להבליט אותו במדף. אנחנו מאמינים שכך לאט-לאט ניקח את המובילות בקטגוריה כולה. כיוון שבמעדנייה אנחנו שולטים במכירות גבינות השמנת ברמה של 71%, אין שום סיבה שבמדף לא נוביל את הקטגוריה".

בהתייחס ליעדים אומר שגב: "בסגמנט קרם שמנת, שהמובילות של 'סימפוניה' בו כמעט אבסולוטית, אנחנו רוצים לתפוס את המקום השני בקטגוריה עם נתח כספי של 20% בתוך חצי שנה. בגבינות שמנת אנחנו רוצים להגיע לנתח כספי של 30% בתוך שנה, ולאחר מכן לעבור בהדרגה למובילות".

גבינות שמנת
 גבינות שמנת