קץ לדמעות: כך תוכלו לחתוך את הבצל בלי לדמוע - צפו במשקפיים

זוג משקפיים ייעודי, המיוצר בטייוואן, אוטם את אזור העיניים לחלוטין ומונע מאדי הבצל החריפים לחדור למקומות לא רצויים ■ בדקנו - עובד מצויין

250 מילה אין-ספור סבתות יש בעולם, ולא פחות מהן מספרן של שיטות הסבתא שנועדו להקל את אחת ממלאכות המטבח היומיומיות והמעצבנות ביותר - קיצוץ בצל בלי לדמוע: ללעוס מסטיק או למלא את הפה במים בעת החיתוך, לקצוץ מתחת לברז מים, להדליק נר, להחזיק גפרורים בין השפתיים כך שראש הגופרית יבלוט החוצה, להכניס את הבצל למקרר או למקפיא לפני הקיצוץ, להפעיל מאוורר ולכוונו כך שירחיק את אדי הבצל מהעיניים, ואולי השיטה הטובה ביותר שמופיעה באחד ממדורי הטיפים לבישול: "לבקש מבעלי לחתוך את הבצל ולשמור מרחק".

עם כל הכבוד לסבתות - וגם לבעל - הדרך היעילה ביותר להתגבר על גירוי בלוטות הדמעות מהחומרים הכימיים המופרשים בעת חיתוך בצל היא שימוש בעדשות מגע או במשקפת צלילה. פתרון נוסף, יעיל להחריד, הגיע השבוע לשולחננו בדמות זוג משקפיים ייעודי, המיוצר בטייוואן.

בהתחלה צחקנו - נשמע קצת מופרך לרכוש משקפיים למטרה זו - אבל בדקנו, וזה עובד מצוין. המשקפיים עשויים מפלסטיק בשילוב חומר מוקצף, אשר אוטם את אזור העיניים לחלוטין ומונע מאדי הבצל החריפים לחדור למקומות לא רצויים.

המשקפיים יתאימו במידותיהם כמעט לכל ראש, העדשות מונעות ערפול ומציעות בהירות מקסימלית, וגם העיצוב מרשים. הם מגיעים בשחור, באדום או בלבן, ומי שממש חייב פריט אופנה נוסף יכול לרכוש גם משקפי הגנה לגריל, המיועדים להגנה על העיניים מעשן ומנתזים, עושים את העבודה יופי גם בעת חיתוך בצל, ומגיעים בצבע אפור עם הדפס להבה. 130-112 שקלים ברשת חנויות סוהו.