"הודות ל-QE, בועת הדוט.קום נראית כמו יום כיף בחוף הים"

האנס אולסון, מנהל השקעות ראשי בברקליס, מצדד בהאטה והפסקה של התוכניות להרחבה כמותית כמה שיותר מוקדם ■ אולסן: "יש לתת לשוק לחזור ולתמחר את הנכסים בהתבסס על הנתונים הפונדמנטלים ולא על בסיס הדפסות הכספים"

שאלת מיליון הדולר שניצבת היום בפני מעצבי המדיניות הכלכלית בעולם היא האם להפסיק את המדיניות המוניטרית המרחיבה ולהתחיל לנקוט בצעדים מרסנים. להאנס אולסן, מנהל השקעות ראשי של חטיבת אמריקה בברקליס יש תשובה חד משמעית בעניין זה. לטענתו, האטה בתוכניות להקלה כמותית חייבת להתרחש, וככל שהיא תתרחש מוקדם יותר כך יהיה טוב יותר.

הפרשנות של אולסן מגיעה כאשר ברקע המשקיעים והאנליסטים נושאים עיניהם לעבר יו"ר ה'פד' בן ברננקי, שצפוי לפתוח היום את עדותו החצי שנתית בקונגרס. ברננקי ידון במדיניות המוניטרית ויענה על שאלותיהם של חברי הוועדה לשירותים פיננסים של בית המחוקקים האמריקאי. האם הוא יספק רמזים חדשים לגבי עתידן של התוכניות להקלה כמותית (QE) ויזעזע את השווקים? נחכה ונראה.

בראיון ל-CNBC אולסן ציין את ההשלכות השליליות של התוכניות להרחבה כמותית על השווקים. "כאשר אתה חושב על כמה אתה משלם על כל דולר באג"ח הממשלתיות של ארה"ב... זה גורם לבועת האשראי של 2000 להיראות כמו יום כיף בחוף הים". אולסון התייחס לכך שבעקבות ההצהרות הקודמות של ברננקי, תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב טיפסו לשיא של 2.75%.

אולסן הוסיף ואמר כי להערכתו "יש לתת לשוק לחזור ולתמחר את הנכסים בהתבסס על הנתונים הפונדמנטלים ולא על בסיס הדפסות הכספים". לדבריו, ככל שהבנקים המרכזיים יפסיקו עם התוכניות להקלה כמותית, כך השווקים יתייצבו מהר יותר.