אם אמנים מישראל רוצים להצליח בעולם, הם חייבים לעבור למקום אחר"

כך אמר סוכן המוזיקאים מלקום היינס בוועידת MAD ■ אורנג' חשפה שירות מוזיקה בסטרימינג ■ זיו קסלמן, מנהל אגף תוכן ודיגיטל בפרטנר: "בנינו מוצר שיתאים לאנשים שלא רוצים להכניס כרטיס אשראי בחנות האפליקציות"

חברת פרטנר (אורנג') נמנעה שנים ארוכות להשיק מוזיקה במודל ללא הגבלה ובשיטת סטרימינג אשר מזרימה ללקוח את השירים דרך האינטרנט. היום (ד') במושב "דאבל טריפל - כיצד לעשות כסף מהיצירה? המוזיקאי כמותג-על", במסגרת ועידת MAD של "גלובס", חשף זיו קסלמן, מנהל אגף תוכן ודיגיטל בחטיבת השיווק בפרטנר, את שירות Orange My Beat.

השירות שיושק בשבועות הקרובים יאפשר להביא את כל המוזיקה לסמארטפון של המשתמש, אומר קסלמן. "בנינו מוצר בשתי רמות: הראשונה היא בחינם, והיא מאפשרת למשתמש לקבל את כל המוזיקה שהוא רוצה; וברמה השנייה, שתהיה פרימיום, הלקוח יקבל יותר".

קסלמן שומר על עמימות במה שהשירות שלו יציע, אבל הרעיון שעומד מאחוריו הוא מוזיקה בסטרימינג. לדבריו, "השימוש בשירות יהיה קל ופשוט, בלי שצריך להירשם ולהכניס סיסמה".

"אחת היכולות שיש לנו כמפעיל סלולרי היא גישה ללקוחות. בנינו מוצר היברידי, שהוא גם Web App וגם נאטיב. מוצר שיתאים לאנשים שלא רוצים להכניס כרטיס אשראי בחנות האפליקציות", אומר קסלמן.

"אנחנו מסתכלים על התעשייה כשותפים שיוכלו לצמוח ביחד איתנו עם המוצר החדש. השירות נבנה בצורה כזה שאנשי התעשייה יוכלו להשתלב בו בצורה שונה ממה שהיה בעבר. מדובר בשירות שיתאים את התוכן לטעם האישי של המשתמש ולא רק להיטים, אלא תוכן ישן יותר וגם אמנים חדשים".

ראוי לציין כי כבר היום ישנם שני שירותי מוזיקה של סלקום ופלאפון. שירות "סלקום ווליום", שעובד במתכונת סטרימינג; ו-"מיוזיקס" של פלאפון, שמציע הורדת שירים לסמארטפון ללא הגבלה.

קסלמן אומר כי מנוע הצמיחה של עולם המוזיקה הוא הסטרימינג. "בישראל היה שינוי באופן צריכה המוזיקה של המשתמשים בשנתיים וחצי האחרונות. כמות השימושים בסטרימינג צמחה דרמטית. זה קרה בזכות התפתחות רשתות הסלולר, כמות הסמארטפונים שנרכשת היא אדירה. היום אין כמעט אנשים שגולשים במאות מגות לחודש אלא בג'יגות, מה שמאפשר לעשות סטרימינג בצורה קלה.

"הסטרימינג עולה על חשבון הורדה של שירים. החנויות הפיזיות כמעט נעלמות. ההורדה של שירים עולה במדינות שהאייטיונס של אפל חזק בהם כמו בארה"ב, אבל כשתצא מערכת ההפעלה ios7 עם שירות הסטרימינג, הטכנולוגיה הזו תצמח גם במדינות האלה.

"צריך למקסם את יכולות הרשת. אנחנו מחזיקים מערכות באורנג' שיודעות למקסם את הרשת במקום שהמשתמש נמצא בו, ואנחנו יכולים לתת חוויה רציפה של הרשת בזמן שהוא רץ בפארק".

פסקול המוזיקה לעסקים

אורן אסקרוב, מנהל מחלקת התוכן ב-YCDAtmosphere, סיפר בדיון על השימוש במוזיקה בפסקול של בתי עסק. "השימוש בפסקול בקולנוע נעודד לייצר דרמה, מתח ורגשות אצל הצופים. בפרסומות הוא בא לחבר את הלקוח למותג בפרסומות. באורנג' שומעים בפרסומות רק מוזיקה בינלאומית כחלק מהמיתוג הבינלאומי".

- למה צריך מוזיקה בבית עסק?

"בשביל לחבר את הלקוח למותג. המוזיקה תורמת לערכים של המותג, וזה מגביר את חוויית הקנייה. אנשים שנכנסים לחנות באים לצרוך משהו. אנשים שנהנים מהסאונד ומהחוויה, זה מגביר את הסיכוי שיעשו רכישה.

"כל מוזיקה בבית עסק עדיפה על שקט. נכון שאפשר להשמיע מוזיקה מהאייפון, אבל זה פתרון חלקי. הפתרון הנכון יותר הוא תפירת מוזיקה לבית העסק, שמתאים לאוכלוסייה. צריך להתאים המוזיקה לשעות המסוימות ביום", מוסיף אסקרוב, שמציע שירות כזה לעסקים.

פריצה מוזיקלית מישראל

רבות דובר בפאנל על הדרך של אמן ישראלי לפרוץ בשוק הבינלאומי. לדברי פאראג בנדהרי, מנכ"ל UG Strategies USA, "לאמנים בישראל יש אפשרות לחשוף את עצמם באמצעות רשתות חברתיות בלי לצאת מהארץ".

לדברי הרווי לידס, יועץ בכיר ב-Live Nation NYC ומנכ"ל סוכנות האמנים Headquarters Media, "יש הרבה מוזיקה טובה בארץ, אבל האמנים לא יודעים לקדם אותה".

לדברי מלקום היינס מ-Talent Buyer, Glastonbury Festival UK, "בשביל שאמנים מישראל יתגלו, הם צריכים להגיע אליי, לחפש אותי בכנסים. אמנים יכולים לתת לי את הדיסק שלהם, ואני אקשיב למוזיקה שלהם".

עוד אמר היינס: "אמנים צריכים לשיר באנגלית, אם הם שרים 90% מהקטלוג שלהם באנגלית, זה טוב. עם שירים בעברית יהיה קשה לאמן לצאת מתחום ישראל. אם אמנים רוצים להיכנס לשוק המוזיקה באנגלית, חייבים לשיר באנגלית".

"בשביל להצליח עם שירים בעולם, הם חייבים להיות באנגלית. אני לא אומר את זה כמשהו מעליב. אם אמנים מישראל רוצים להצליח בעולם, הם חייבים לעבור למקום אחר, כמו ברלין או צרפת. זה מאוד קשה להצליח מישראל", אומר היינס.

לדברי לידס, "אני לא יכול לתת את הדברים שאני מציע בחינם, יש אמנים שלא מצליחים לשלם את השכר דירה שלהם. בזכות התמלוגים מההפצה הדיגיטלית אמן שעבדתי איתו קיבל עשרות אלפי דולרים".

מייקל דובל, מנכ"ל Because Music Publishing, אמר בדיון כי "האינטרנט מקל על אנשים לחשוף את המוזיקה שלהם מסביב לעולם. חברות המוזיקה רוצות שהאמן שלהם יהפוך למותג כמו ריהאנה".

לדברי אלן בלייר-בייטון, גורו רשתות חברתיות, "אמנים שמעלים תוכן לרשת שלהם בחינם צריכים להגן על עצמם, ולא לתת את כל הקטלוג שלהם להורדה בחינם".

הערב, לאחר הוועידה, יתקיים פסטיבל MAD MUSIC במתחם לילינבלום בתל-אביב, שיכלול הופעות חיות של להקות אל תוך הלילה במועדונים צוזאמן, שסק, רדיו, ברקפסט קלאב, ננוצ'קה, לבונטין 7, אברקסס, רוטשילד 12, OCD.

טריפל דאבל
 טריפל דאבל