מס הכנסה יעלה בינואר; קצבאות הילדים יקוצצו כבר באוגוסט

ועדת הכספים הורידה את העלאת מס ההכנסה למשתכרים 14-22 אלף שקל בחודש ל-1.4% ■ ביום א' יאושר קיצוץ רוחבי של מיליארד שקל במשרדי הממשלה

חברי ועדת הכספים של כנסת אישרו במהלך הלילה והבוקר (ה') יותר ממחצית מסעיפי חוק ההסדרים. ההצבעות החלו אתמול אחרי הצהריים נמשכו עד 4 לפנות בוקר. חברי הוועדה התכנסו הבוקר שוב להמשך הדיונים. אתמול בחצות התחוללה דרמה בוועדה, כאשר בדיון על העלאת מס הכנסה ליחידים, חברי האופוזיציה התעקשו להקל על עובדים המשתכרים מעל 14 אלף שקל ועד 22 שקל ודרשו שיעור העלאה נמוך. בעקבות הלחץ, הסכימו נציגי האוצר להעלות את מס הכנסה למדרגה זו ב-1.4% במקום ב-1.5%. בפועל, מדובר בשינוי של כ-20 שקלים לחודש בלבד בפגיעה בשכר הנטו.

בתוך כך, הודיעו רה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, כי ביום ראשון הקרוב הם יביאו לאישור הממשלה את הקיצוץ הרוחבי (פלאט) בסך כ-1 מיליארד שקל בתקציבי משרדי הממשלה השונים. הקיצוץ הרוחבי נדרש כנגד "צמצום הגזירות על האזרחים", כאשר הכוונה היא לביטול הטלת המס על משפרי דיור, על עקרות בית והביטול של הטבות המס על הפקדות פנסיוניות. נזכיר, כי ה"פלאט" הנוכחי מצטרף לקיצוץ רוחבי שכבר אושר בסך חצי מיליארד שקל, ואינו כולל את דחיית תוספת השכר לעובדי הציבור, קיצוץ בקצבאות והקיצוץ במשרדי הביטחון, החינוך והתחבורה.

נציגי האוצר הסבירו כי הקיצוץ בתקציב משרד התחבורה לא יפגע באף פרויקט ספציפי, אלא יילקח מהתקציב השוטף של פרויקטים שונים, כך שאף פרויקט לא יבוטל. הקיצוץ בתקציב החינוך יגיע מקיצוץ שעות לימוד בכיתות א' וב'.

בניגוד לרושם שהצליחו כמה ח"כים ליצור אתמול, כ-90% מהקיצוץ בקצבאות הילדים נותר על כנו, יאושר על-ידי הכנסת ויכנס לתוקף כבר בתחילת החודש הבא. חברי הוועדה הצליחו למתן במקצת את הפגיעה בקצבאות לילדים מעל גיל 10 (קצבאות שניתנות לילדים שנולדו לפני 2003 לא ייפגעו), שנהנו מקצבה מוגדלת (חוק הלפרין). זאת, על מנת להקטין את הפגיעה הקשה במקבלי הקצבאות. הקיצוץ בקצבאות יחסוך כ-2.7 מיליארד שקל לקופת המדינה. חברי ועדת הכספים צפויים להמשיך בדיונים בהמשך היום.

המספרים של הגזירות והקיצוצים
 המספרים של הגזירות והקיצוצים

איך נרגיש
 איך נרגיש