אברך גנב רכב, דרס שני נערים - וקיבל 5 חודשי עבודות שירות

ביהמ"ש גזר על האברך גם קנס כספי של 3,000 שקל, פסילה מנהיגה ומקבלת רישיון נהיגה מכל סוג למשך שנתיים ו-9 חודשי מאסר על-תנאי במצטבר ל-3 שנים ■ האברך נהג ללא רישיון, עלה על אי תנועה וגרם חבלות של ממש לשני נערים

בית המשפט השלום בתל-אביב גזר ביום חמישי האחרון 5 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, על תלמיד ישיבה ש"שאל" את רכבו של רב הישיבה בבני-ברק, נהג במכונית בפראות וללא רישיון נהיגה, סטה מנתיב הנסיעה, עלה על אי תנועה ודרס שני נערים שעמדו עליו.

השופטת דניאלה שריזלי גזרה על הצעיר החרדי בן ה-26 גם קנס כספי של 3,000 שקל, או 60 ימי מאסר תמורתו. השופטת גם פסלה מנהיגה ומקבלת רישיון נהיגה מכל סוג לאברך למשך שנתיים.

בנוסף, נגזר על האברך עונש של 7 חודשי מאסר על-תנאי ל-3 שנים לעבירות של שימוש ברכב ללא רשות הבעלים, עבירה של נהיגה ברכב בקלות-ראש ונהיגה ברכב ללא 18 רישיון נהיגה; עוד שני חודשי מאסר על תנאי ל-3 שנים נגזרו עליו לעבירות של נהיגה ברכב ללא תעודת ביטוח בת-תוקף.

האירוע התרחש בחודש מארס 2009. רב הישיבה ביקש מהאברך להביא לו חפצים מרכבו, והאברך החליט לקחת את המכונית "לסיבוב". במהלך הנסיעה האברך סטה מהכביש ועלה על אי תנועה ברחובות בני-ברק - ופגע בשני נערים. לאחד הנערים נגרמה חבלה בראש, בקרסול ובשוק. לשני נגרם שבר בכתף וחבלות יבשות ברגליו.

העבירות שייוחסו לנאשם היו נהיגה בקלות-ראש וגרימת חבלה של ממש, נהיגה ללא רישיון וללא תעודת ביטוח בת-תוקף, ושימוש ברכב ללא רשות הבעלים.

הנאשם הודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון והביע צער וחרטה. המדינה דרשה עונש מאסר בפועל של עד שנתיים.

הנימוקים של קצינת המבחן בתסקיר היו היעדר עבר פלילי לנאשם, נטילת אחריות מלאה על המעשים וההשלכות הרגשיות האפשריות שיהיו לו ולמשפחתו באם יקבל עונש מאסר בפועל. הנאשם טען כי "נכנסה בו רוח שטות ואין סיכוי שהמעשה יחזור על עצמו". (פ31002-09-11).