המחאה של דולצ'ה וגבאנה על הרשעתם בהעלמת מס: סגרו חנויות במילאנו למשך שלושה ימים

מעצבי האופנה האיטלקים דולצ'ה וגבאנה סגרו את כל חנויותיהם באזור מילאנו למשך שלושה ימים, במחאה על הרשעתם בהעלמת מס.

המחאה החלה בשבת, וכללה סגירה של 9 חנויות במילאנו, וכן סגירה של מסעדת מרטיני בר אנד גולד שבבעלות המעצבים. על שלטים בחלונות הראווה נכתב: "סגור מתוך כעס". דומניקו דולצ'ה (54) וסטפנו גבאנה (50) נידונו בחודש שעבר ל-20 חודשי מאסר בבית משפט בעיר, בגין העלמת מס מתמלוגים בסך כ-860 מיליון אירו. לפי התביעה, העלמת המס נעשתה על ידי מכירת המותג שלהם ב-2004 לחברת החזקות שהקימו הרשומה בלוקסמבורג.

המעצבים לא ירצו את עונש המאסר לפחות עד למיצוי שני הליכי הערעור השמורים להם בחוק האיטלקי. בהודעה שפרסמו נאמר: "סגירת חנויותינו במילאנו היא סמל לתרעומת שלנו".

עוד נכתב בהודעה: "אנחנו לא מוכנים יותר לסבול את ההאשמות הבלתי ראויות של המשטרה הפיננסית ורשות המסים, את ההתקפות של שרי ממשלה ואת הגינויים בעיתונות שספגנו במשך שנים". לצד הטקסט הופיעה טבלה של התורמים הגדולים לעיר מילאנו ב-2005, ולפיה דולצ'ה וגבאנה במקומות הרביעי והחמישי.

השניים טוענים שלא ביצעו כל עבירה על החוק, וכי ההאשמות נגדם התבססו על "חישוב אבסטרקטי לחלוטין" של ערך השוק של חברותיהם, ובכוונתם לערער על הפסיקה נגדם.

בעקבות הרשעתם מסרה עיריית מילאנו שדולצ'ה וגבאנה לא יוכלו יותר להציג את הקולקציות שלהם במקומות ציבוריים. המנהל המסחרי של העירייה אמר ש"עולם האופנה מסמל מצוינות בכל רחבי העולם, אבל אנחנו לא זקוקים למעלימי מס כדי לקדם אותנו". בתגובה צייץ סטפנו גבאנה בטוויטר: "מועצת מילאנו, אתם מגעילים!!!" אגב, השניים הודיעו שישלמו את מלוא שכרם של 250 עובדי החנויות שייסגרו בימי שביתת המחאה.