הטיפ היומי: ענקית תרופות במחיר אטרקטיבי ביחס למתחרות

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית באקסטר ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 81 דולר

חברת התרופות האמריקנית Baxter International עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרופות ומוצרים רפואיים. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה - כ-40 מיליארד דולר.

אנו רואים בבאקסטר חברה בעלת יכולת צמיחה חזקה בשורה העליונה, עם צמיחה אורגנית של 4.6% בשנים 2012-2015 - כ-1% יותר מחברות דומות בגודל ובתחום. בנוסף, באקסטר גם מחלקת דיבידנדים, ותשואת הדיבידנד שלה היא 2.8% - גם כאן כ-1% יותר מחברות דומות.

אנו מצפים שבאקסטר תציג שיעורי צמיחה נאים, למרות התחרות הצפויה בתחום הטיפול במחלת ההמופיליה. ב-2014 צפויה לצאת לשוק בארה"ב תרופה חדשה של חברת ביוג'ן, שתאפשר למטופלים תדירות שימוש נמוכה יותר מאשר תרופת Advate של באקסטר. זהו הסיכון המרכזי מבחינתנו למניה. סיכונים אחרים בהשקעה בחברת באקסטר כוללים, למשל, את האפשרות של דחייה או כישלון בפיתוח פורטפוליו נרחב בתחומי טיפול מסוימים.

באופן כללי, התחזיות שלנו בנוגע למכירות החברה דומות לתוכנית ולתחזיות החברה לטווח הארוך. בתחום הביולוגי (Bioscience) אנו צופים מכירות מעט יותר גבוהות, על רקע תחזיות גבוהות יותר מהצפי בתחום הטיפול בהמופיליה. גם בכל הקשור לשולי הרווח הגולמי ושולי ה-EBIT (רווח לפני הוצאות מימון ומסים), וכן לתזרים המזומנים, אנו מספקים תחזיות דומות לתחזיות הטווח הארוך של באקסטר.

בהשוואה לקונצנזוס האנליסטים, התחזיות שלנו לצמיחה במכירות בין השנים 2012-2016 גבוהה יותר. עם זאת, התחזיות שלנו בנוגע לרווח למניה לשנים 2013-2014 נמוכות מעט מהקונצנזוס, וב-2015-2016 התחזיות שלנו גבוהות מעט מהקונצנזוס. כך, בתקופה כולה תחזית הצמיחה השנתית שלנו לרווח הנקי למניה גבוהה מעט מתחזיות קונצנזוס האנליסטים.

כאמור, באקסטר היא לדעתנו חברה אטרקטיבית ביחס לחברות דומות, הן בהשוואה של שורת המכירות והן בחלוקת הדיבידנדים. החברה נסחרת בתמחור סביר, עם מכפיל רווח דומה לשל חברות דומות לה.

לפי מכפיל של 17.5 לרווח הצפוי למניה ב-2013 ומכפיל של 15.7 לרווח הצפוי למניה ב-2014, אנו מגיעים למחיר יעד של 81 דולר למניה - כ-9% מעל מחיר השוק. אנו מתחילים לסקר את באקסטר בהמלצת "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס