הדולר היציג התחזק ל-3.594 שקלים; "המסחר מתעורר"

האירו היציג נקבע על 4.746 שקלים ■ FXCM ישראל: כעת ממתינים לשבוע הבא, שיהיה שבוע גורלי עבור הדולר ועשוי לקבוע את המגמה שלו בטווח הקרוב

המסחר במט"ח בין הבנקים ננעל היום (ה') בהיחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם. הדולר התחזק מול השקל בשיעור של 0.47% ושערו היציג נקבע על 3.594 שקלים, בעוד האירו התחזק ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.746 שקלים.

בגרמניה התפרסם היום מדד אמון העסקים, שעלה ביולי זה החודש השלישי ברציפות - נתון מעודד עבור ההתאוששות של הכלכלה הגדולה באירופה. מדד ה-Ifo עלה ל-106.2 נקודות לעומת 105.9 נקודות ביוני.

בבריטניה התפרסמו היום הנתונים הראשוניים לתמ"ג הבריטי ברבעון השני, שצמח בקצב של 0.6%, בהתאם לצפי האנליסטים. מדובר בקצב כפול מזה של הרבעון הראשון, אז צמחה הכלכלה ב-0.3%. ובספרד, היום נודע כי שיעור האבטלה ירד ברבעון השני בפעם הראשונה מזה שנתיים. ברבעון השני ירדה האבטלה ל-26.3% מ-27.2% ברבעון הראשון, הודות לעונת תיירות חזקה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר מספר ימי דשדוש, המסחר בדולר-שקל סוף סוף התעורר וזאת בעקבות מפנה במסחר בדולר בעולם. הדולר-שקל הצליח לעלות מעל 3.58 שקלים ובכך לפרוץ את כל אזור הדשדוש של השבוע האחרון, מה שעשוי לדרבן את הקונים ולהקנות מומנטום נוסף להתפתחות של תיקון משמעותי יותר. הדולר-שקל מנסה לתקן כעת את הירידה של 3.67-3.545 שקלים. רמות המחיר הנגזרות מאותה ירידה ויאתגרו מבחינה טכנית את הקונים הן 3.585 שקלים, 3.595 שקלים ו-3.611 שקלים".

ב-FXCM ישראל הוסיפו כי "בשווקים כעת ממתינים לשבוע הבא, שיהיה שבוע גורלי עבור הדולר ועשוי לקבוע את המגמה שלו בטווח הקרוב בשוקי המט"ח העולמיים ולמול השקל בפרט. בשבוע הבא ביום רביעי צפוי הבנק הפדרלי להתכנס לישיבתו החודשית ולאחר מכן, ביום שישי, צפויים להתפרסם נתוני התעסוקה החודשיים. שני האירועים הללו עשויים לתת כיוון ברור יותר לגבי מדיניות הפדרל ריזרב בחודשים האחרונים של השנה. ההערכה היא כי הבנק הפדרלי לא יודיע כבר החודש על צמצום ההרחבה הכמותית, אלא ימתין חודש נוסף לפחות".