אירועי סופ"ש: מהפנינג תרבות בי-ם עד הופעה של נינט בפ"ת

כל האירועים המומלצים לסופ"ש ולשבוע הקרוב: הופעות בפאב האירי החדש "אוסקר וויילד" בפ"ת, סרט ישראלי חדש בכיכובו של משה איבגי בסנימטק בת"א, אירוע תרבות ואמנות בירושלים ועוד שלל אירועים

מפגש תרבויות

בין ירוק לאדום

מה: ותיקי ירושלים זוכרים ומתגעגעים לבאסטות האבטיחים בשטח ההפקר של העיר - בין שכם למעבר מנדלבאום - שהיו מתמלאות חיים לעת ערב והיוו מרחב של מפגש וחיבור, בועה קסומה בלבה המצולק של העיר. בקיץ שעבר החליטה קבוצת מוסללה להקים את העבר לתחייה, והקימה באסטה ששימשה מרכז לאירועי אמנות ותרבות. השנה זה קורה שוב, ב"נקודת המפגש" מתחת לכנסיית נוטרדאם, בין העיר העתיקה והחדשה, בין מערב העיר ומזרחה. אז הבאסטה כבר עומדת, ולכם נשאר להגיע, לשבת על איזה פלח אבטיח עם גבינה מלוחה בצד, וליהנות מפסטיבל קולנוע קצר, שוק קח-תן רב-תחומי ואקולוגי, קונצרט של נינו ביטון ותזמורת המאגרב, ופעילויות מדליקות נוספות.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד ראשון (25-28 בחודש), 18:00-24:00, רח' ע"ח פינת הצנחנים, ירושלים. כניסה חופשית. לפרטים נוספים: 054-4254926.

תרומה

חנות השמחה בקניון ארנה

מה: מה יכול לשמח ילד שגדל בלי הוריו, לעתים ברחוב? הדברים הכי בסיסיים - חיבוק, סיפור ונשיקה לפני השינה, פעילות בחיק המשפחה - דברים שאי אפשר לקנות בכסף. ובכל זאת, בית השנטי רוצה "לקנות" את כל החוויות האלה עבור הנערים והנערות שחוסים תחת קורתו. יחד עם קניון ארנה בהרצליה, הם משיקים "חנות של שמחה", שתפעל במשך שלושה חודשים ותאפשר למבקרי הקניון להעניק רגעי שמחה לילדי בית השנטי, תמורת סכומים שבין 20 ועד 360 שקל.

מתי, איפה וכמה: השקת החנות: שני, 29 בחודש, בשעה 18:00. קניון ארנה, השונית 2, מרינה הרצליה, קומה ב'. תהיה פתוחה 3 חודשים, בשעות הפעילות של הקניון.

קלאסי

קונצרט הגאלה של אירועי "קשת אילון"

מה: ברביעי יתקיים בתל-אביב קונצרט הגאלה החגיגי השנתי של פרויקט "קשת אילון". פרויקט זה מתקיים מדי שנה בקיבוץ אילון בגליל, ומציע סדנאות וכיתות אמן בכלי קשת ברמה גבוהה מאוד. קונצרט הגאלה יכלול מגוון קטעים: נגינת סולנים, קטעי מוזיקה קאמרית בשילוב מורים ותלמידים, תזמורת כלי קשת בהובלת הכנר המעולה ג'יל אפאפ (Apap), הרכב תזמורתי שיופיע עם נגן כלי ההקשה תומר יריב ועוד.

מתי, איפה וכמה: רביעי (31 בחודש), 20:00, המשכן לאמנויות הבמה, תל-אביב. מחיר: 300-175 שקל.

הופעות

אוסקר וויילד

מה: נינט, אושרי כהן ומרסדס בנד בסוף שבוע של הופעות ומסיבות בפאב האירי החדש "אוסקר וויילד" אשר בפתח תקווה. הערב (ה') בחצות תופיע נינט טייב בהופעה ללא תשלום. ביום ו' יופיע השחקן אושרי כהן, שבאחרונה פצח בקריירה של זמר. במוצ"ש תופיע להקת מרסדס בנד, וההופעה הזו כרוכה בתשלום סמלי של 50 שקל. בין ההופעות תהיה מוזיקה שתנוגן באמצעות תקליטנים מתחלפים, ותהיה מסיבת בריכה - כך מבטיחים המארגנים.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד שבת (25-27 בחודש). רחוב השחם 36 פ"ת. להזמנת מקומות - טל': 03-6205090.

אופרה

"חליל הקסם" בסימפונית חיפה

מה: התזמורת הסימפונית חיפה תחתום את עונת הקונצרטים שלה בביצוע של האופרה "חליל הקסם" מאת מוצרט. על האופרה ינצח נעם שריף, שזה יהיה עבורו הקונצרט האחרון כמנהל המוזיקלי של התזמורת. האופרה תעלה בבימויה של שירית לי וייס. צוות הזמרים כולל מספר סולנים ישראלים מוכרים. ביניהם בולטים אלה וסילביצקי (בתפקיד פאמינה), גיא מנהיים (מונוסטטוס), הדר עטרי (פפגנה), הדס פארן (גבירה ראשונה) ועוד. בביצוע ישתתפו גם שתי מקהלות והקריין עומר פרנקל.

מתי, איפה וכמה: ראשון ושני (28-29 בחודש), 20:30, אודיטוריום חיפה. מחיר: 350 שקל עם הנחות לזכאים.

סרט

מנתק המים

מה: קיץ, חם, וסרטים ללא הגבלת איי.קיו שוטפים את בתי הקולנוע. רובם נוצרו בהוליווד, היתר, נדמה, בהשראתה. מה טוב הוא שסרט ישראלי חדש הוא ההיפך הגמור מכל זה. ב"מנתק המים", סרט הביכורים של עידן הובל, מגלם משה איבגי את דמותו של גבי, שתפקידו לנתק את חיבור המים של החייבים בתשלום חשבון המים לעירייה. גבי מתוגמל על-פי כל ניתוק, והוא מנתק לרבים, שאת חלקם הוא מכיר אישית. חלקם אפילו מאוד חיבבו אותו עד לאותו הרגע שבו בא כדי לנתק. זהו סרט ריאליסטי עדין ואינטליגנטי, שמשוחק ומבוים היטב.

מתי, איפה וכמה: בסינמטקים ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ. מחיר: 38 שקל.

קלאסי ומחול

"פולחן האביב": תזמורת ראשל"צ והבלט הישראלי

מה: בראשון הקרוב ייערך בת"א מופע רב-תחומי מיוחד, שבו תיערך חגיגת מאה שנים לביצוע הבכורה של "פולחן האביב" מאת סטרווינסקי בפריז. במופע ישתתפו התזמורת הסימפונית ראשל"צ בניצוחו של דן אטינגר, ואיתה רקדני הבלט הישראלי. תוכנית הערב תכלול את שלוש היצירות שנוגנו במופע בפריז בשנת 1913: "מחולות פולובציים" מתוך האופרה "הנסיך איגור" של בורודין, הבלט "הסילפידות" של מישל פוקין למוזיקה של שופן, וכמובן "פולחן האביב" של סטרווינסקי.

מתי, איפה וכמה: ראשון (28 בחודש), 20:00, המשכן לאמנויות הבמה, בית האופרה תל-אביב. מחיר: 350-120 שקל.