יו"ר קרן המטבע לשעבר שטראוס-קאהן יועמד לדין על סרסרות

השופטים החוקרים בצרפת קבעו כי דומיניק שטראוס-קהאן יעמוד למשפט פלילי על כך שהיה שותף לפעילות סרסרות שבה היו מעורבות יצאניות במלון קרלטון

‎‎יו"ר קרן המטבע לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, יועמד למשפט בצרפת באשמת סרסרות, לאחר חקירה ארוכה בנוגע למסיבות מין. השופטים החוקרים קבעו כי שטראוס-קהאן, 64, צריך לעמוד למשפט פלילי באישומים כי היה שותף לפעילות סרסרות שבה היו מעורבות יצאניות במלון קרלטון בעיר הצפונית ליל.

על-פי החוק הצרפתי, סרסרות היא פשע רחב-יריעה הכולל סיוע או עידוד של זנות. מכיוון שהמסיבות כללו לכאורה מספר זונות, שטראוס-קהאן יעמוד למשפט על אישום חמור יותר - סרסרות בנסיבות מחמירות. העונש המירבי על העבירה הוא 10 שנים בכלא וקנס של 1.5 מיליון אירו.

‏ההחלטה הייתה מפתיעה, כיוון שתובע ציבורי המליץ ביוני לסגור את החקירה ללא משפט. עורכי דינו אמרו כי אין בסיס משפטי להעמיד אותו למשפט, וכי הדבר נעשה בשל השערורייה עם חדרנית חדר המלון בניו-יורק, שאותה תקף מינית לכאורה בחדרו במאי 2011, כאשר שימש כיו"ר קרן המטבע העולמית.

‏החדרנית הסירה את תלונתה בסופו של דבר, לאחר שקיבלה פיצוי משטראוס-קהאן, אך עם חזרתו לצרפת, נקשרו לשמו האשמות נוספות על התנהגות מינית לא ראויה. עקב כך שאיפותיו להתמנות לנשיא ירדו לטמיון לאחר פרשה זו.

‏שטראוס-קהאן הפך מעמוד תווך של האליטה הכלכלית הבינלאומית לחשוד באונס הצועד לפני מצלמות טלוויזיה כשהוא עטור זיפים ואזוק. הוא עזב את משרתו בקרן המטבע וויתר על שאיפותיו לרוץ בשם המפלגה הסוציאליסטית בבחירות לנשיאות במאי 2012.