משתתפים בהגרלות מפעל הפיס? מעתה תצטרכו להזדהות

זאת כחלק מהמאבק בהון השחור ■ בהגרלה של יותר מ-50 אלף שקל תידרש הקלדה של 4 הספרות האחרונות בת"ז ■ לצורך הזיהוי נרכש ציוד ב-3 מיליון שקל

מפעל הפיס מנסה לצמצם את תופעת ההון השחור, והחל ממחר (ד') יחייב את כל משתתפי ההגרלות שמזכות בפרסים של יותר מ-50 אלף שקל להזדהות. הזיהוי ייעשה באמצעות הקלדה של 4 הספרות האחרונות של מספר תעודת הזהות של המשתתף בהגרלה, במעמד קניית הטופס.

חובת ההזדהות תחול על משתתפים במשחקים צ'אנס, קינו, 777 ולוטו - שבהם ניתן לזכות בפרסים שגובהם מעל 50 אלף שקל, סכום שמחויב במס זכייה למדינה.

כיום כל זוכה בפרס של יותר מ-57 אלף שקל באחד ממשחקי המזל של מפעל הפיס, חייב לשלם למדינה מס זכייה בשיעור של 25%. מיום חמישי הקרוב יורד סכום הזכייה שחייב במס ל-50 אלף שקל, ובמקביל יועלה שיעור המס ל-30%.

במסגרת המהלך החדש, השלים מפעל הפיס באחרונה רכש של כ-3,000 מסופים שאמורים לשמש את משתתפי ההגרלות בהליך הזיהוי. המסופים נרכשו מחברת וריפון בעלות של כ-3 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל מפעל הפיס, אלי דדון, במהלך השבועות האחרונים נעשה פיילוט בכ-90 נקודות מכירה ברחבי הארץ, ובמסגרתו נדרשו משתתפי ההגרלות להקליד חלק ממספר תעודת הזהות שלהם כתנאי להשתתפות במשחקים.

דדון הוסיף כי הקלדה של 4 ספרות תבטיח כי פרטיותם של משתתפי ההגרלות תישמר, וכי המספר שהקלידו ישמש רק במעמד הזכייה - כדי לוודא שמדובר בזוכה האמיתי.

המהלך נעשה בהוראת משרד האוצר, בעקבות החשש שזכיות בפרסים משמעותיים בהגרלות מפעל הפיס עשויות לאפשר הלבנת הון מצד גורמים מפוקפקים שירכשו מזוכים את טופסי הזכייה - ויפדו אותם.

במהלך 2012 העניק מפעל הפיס פרסים לזוכים בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. לאחר שקיזז מהזכיות את המסים הנלווים - הוא העביר במהלך אותה שנה כ-118 מיליון שקל לקופת המדינה. אשתקד הסתכמו המכירות של מפעל הפיס בכ-5.1 מיליארד שקל.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו המכירות של מפעל הפיס בכ-3 מיליארד שקל - שיא של כל הזמנים לתקופה של 6 חודשים. במפעל הפיס העריכו כי היקף המכירות בסוף השנה אף יעלה על זה שנרשם בסוף 2012.

המספרים של מפעל הפיס
 המספרים של מפעל הפיס