הטיפ היומי: נותנת שירותי אשפה - ויכולה לזנק עד 23%

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית Shanks Group, הנסחרת בלונדון, בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 1.05 פאונד

חברת Shanks Group עוסקת בתחום שירותי האשפה (Waste Management) ונסחרת בשווי של כ-340 מיליון פאונד בבורסה של לונדון (SKS:LN). החברה פועלת כחברת החזקות, ויש לה חברות-בנות שנותנות שירותים בתחום בהולנד, בלגיה, בריטניה וקנדה.

פעילותה של שאנקס מתחלקת לארבעה סגמנטים עסקיים. הראשון הוא מיון, העברה ומיחזור אשפה בבריטניה ומדינות בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג); השני הוא טיפול בשפכים ובקרקע מזוהמת לצד ניקוי תעשייתי בהולנד; השלישי הוא התחום האורגני שכולל יצירת קומפוסט מפסולת ירוקה ומשאריות מזון; והרביעי כולל חוזים ארוכי-טווח (עד 25 שנה) עם רשויות מקומיות בבריטניה, בתחום הטיפול באשפה.

מניתוח החברה עולה שהתוצאות כבר לא בשיא, אך להערכתנו הדאונסייד כבר מתומחר. אנו סבורים שקיצוץ עלויות יפצה על הירידה בהכנסות, ומעריכים שרק אחד מעסקי החברה - מיון האשפה, שאחראי על כ-28% מה-EBIT (רווח לפני הוצאות מימון ומסים), עדיין חשוף ללחצים שנובעים מהמחזוריות. ההנהלה החדשה של שאנקס מיישמת תוכנית קיצוץ אגרסיבית, שלהערכתנו תוביל ליציבות ב-EBIT בתחום זה.

לשאנקס יש יכולת מאזנית להשקיע בהתרחבות, ותוכנית להוציא כ-105 מיליון פאונד על השקעות הוניות (CAPEX) ב-3-5 השנים הקרובות. ההשקעות יבוצעו בשוקי נישה, שיניבו לה ROIC (החזר על ההון המושקע) של 12% אחרי מס.

עניין נוסף הוא הייצור החזק של מזומנים. להערכתנו, הירידה ברווח הנקי למניה בשנת הכספים שהסתיימה בחודש מארס, האפילה על גידול של כ-13% בתזרים המזומנים החופשי.

ההאטה בשוק הבנייה בהולנד ובפעילות התעשייתית בבריטניה הובילה לירידה בכמויות האשפה, והדבר יצר גם לחצי מחירים בשל התחרות. עם זאת, הירידה הצפויה בהמשך תקוזז על ידי החיסכון בעלויות.

לדעתנו, השנה המאתגרת יוצרת נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה במניה. שאנקס ירדה בכ-13% מאז השיא שרשמה בינואר, ונסחרת כעת במכפילים נמוכים מחברות דומות. אנו מתחילים לסקר את שאנקס בהמלצת "תשואת יתר". על בסיס גישת היוון תזרימי המזומנים (DCF) של כל אחד מהסגמנטים של שאנקס, אנו מגיעים למחיר יעד של 1.05 פאונד למניה - פרמיה של כ-23% על מחירה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס