דירוג פרסומות: סלקום האהובה; בזק בינלאומי הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומות המובילות רשמו השבוע שיעורי אהדה וזכירות נמוכים מהממוצע

הפרסומת של חברת סלקום, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, המציגה ילד שלומד לנגן על כינור רץ לביתו ובדרך מתלבש בבגדי כדורגל, מדורגת השבוע בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-20% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 20.5%. מניתוח דמוגרפי של האהדה לפרסומת זו, עולה כי שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים יחסית בקרב נשים ובקרב קהל הצופים בני 18-34.

הפרסומת של בזק בינלאומי, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי, שבה התוכי של בזק בינלאומי ויהודה ברקן מנתקים לשלמה שרף את האינטרנט במסגרת תוכנית מתיחות, מדורגת בשבוע הראשון להופעתה בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר. שיעורי הזכירה נמוכים ב-10% בהשוואה לממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.2%.

במקום השני במדד הפרסומות האהובות, מדורגת השבוע בפער קטן מהמקום הראשון פרסומת נוספת של קבוצת בזק - פרסומת של חברת בזק באמצעות אדלר-חומסקי. הנסקרים זכרו את הסרטון שבו גידי גוב יושב בכיסא האפיפיור, על אף שהשבוע שודר סרטון אחר בסדרה זו, שבו גוב בורח משוורים בפמפלונה בספרד.

סופר קרמיק בולטת

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין לטובה את הפרסומת של סופר קרמיק, אף היא של אדלר-חומסקי, שמצליחה להביא מותג קטן יחסית לקדמת הבמה באמצעות פרסומת בעלת בולטות רבה הודות לחאפלה המזרחית המוצגת בה.

קמפיין לאומי קארד ופלאפון לא שודר השבוע אך עדיין מתברג לטבלאות, אם כי במקום האחרון באהדה.

קמפיין הפרסומות של בזק בינלאומי, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי, הוא קמפיין הפרסומות המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו בשבוע האחרון, עם השקעה של כ-1.7 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

מנתוני יפעת עולה, כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה יותר בהשוואה לשבוע שעבר, ועומד על 539 (לעומת 506 בשבוע שעבר). סך התקציבים שהושקעו בשבוע בקמפיינים הפרסומיים עמד על כ-49.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-43.1 מיליון דולר בשבוע שעבר.

פרסומות
 פרסומות