מצטרפת לגל: רשת ארומה ישראל מעלה מחירים

‎‎הרשת, שפועלת עם שני מחירונים נפרדים - ליושבי בית הקפה וללקוחות ‏TO GO‏, תאחד את המחירונים ותפעל לפי היקר מביניהם ■ ההתייקרות מתבצעת אחרי 3 שנים שבהן הזכיינים ספגו בעצמם את העלייה במע"מ‏

גל עליות המחירים מגיע לרשת ארומה ישראל. הרשת החליטה לבצע עליית מחיר באמצעות קביעת מחיר אחיד למוצרים, בין אם הם ניתנים במסגרת ישיבה בבית הקפה (מחירון "לשבת") ובין אם הם נלקחים במקום (מחירון TO GO). מדובר בעליית מחיר השונה בשיעורה ממוצר למוצר אך היא מגיעה לשיעור ממוצע של 10.6% במוצרי המזון.

נציין, כי עד כה לרשת היו שני מחירונים נפרדים, כאשר מחירון המוצרים לישיבה בבית הקפה היה יקר יותר. כעת, עם השינוי החדש, המחיר היקר יהפוך למחיר האחיד ובחלק מהמוצרים תתבצע אף עליית מחיר נוספת.

בשל הצורך בשינוי תפריטים ותצוגות מחירים, עליית המחיר תתבצע באופן הדרגתי והיא החלה הבוקר בסניפי צפון הארץ ותתרחב בהמשך לכל הארץ.

ארומה ישראל נמנעה מהעלאת מחירי המוצרים במשך כשלוש שנים וההערכה היא כי ההחלטה הנוכחית התקבלה בעקבות לחץ מהזכיינים, שלאור מדיניות הרשת, ספגו עד כה גם את עליית המע"מ של 2% בסך-הכול שהתבצעה בשתי פעימות במהלך תקופה זו. יצוין, כי בתקופה זו חלו עליות נוספות בתקורות כמו למשל במחירי החשמל והמים.

הנפגעים העיקריים מהשינוי הם לקוחות ארומה שנהגו לרכוש שתייה ומזון לצריכה מחוץ לבית הקפה. אותם לקוחות ישלמו כעת שקל נוסף על משקה חם. עם עליית המחיר יעמוד מחירו של אספרסו קצר על 8 שקלים, מחיר קפוצ'ינו על 11-13 שקל (בהתאם לגודל), ומחיר שוקו חם וקפה מוקה על 16 שקל.

אותם לקוחות ישלמו גם שקל נוסף על חלק מהמאפים וכן יספגו בשיעור גבוה יותר את העלייה במחירי הכריכים והסלטים, שהיא כאמור, החדה ביותר.

אם עד כה שילמו צרכני ארומה 31-33 שקל עבור סלט טונה קטן (המחיר הגבוה מבין השניים היה לישיבה במקום), הרי שמעתה אותו סלט יעלה להם 35 שקל - מחיר המגלם עלייה של 6%-12.9%. מחירו של סלט עוף אישי (קטן) לא יעלה ואף ירד מעט ליושבי בית הקפה, אך מי שיבקש לרכוש סלט עוף רגיל/ גדול ייאלץ לספוג תוספת של 7.7%-10.5%. מחירו של סלט חלומי יעלה מ-31-33 שקל (המחיר הגבוה מבין השניים היה לישיבה במקום) ל-35 שקל - עלייה של 6%-12.9%.

גם צרכני הכריכים ישלמו יותר. כך למשל, מחירם של כריך חביתה, טונה או אבוקדו יעלה מ-26-28 שקל ל-29 שקל - עלייה של 3.5%-11.5%. מחירו של כריך סלמון יעלה מ-30-32 שקל למחיר של 33 שקל, המגלם עלייה של 3.1%-10%.

למרות ההתייקרות, לקוחות שרגילים לשבת בבית הקפה ישלמו פחות על קפוצ'ינו (קטן או גדול) ועל דיל "קפה ומאפה". כמו כן, הרשת לא מעלה את מחיר משקאות האייס. כמו כן חשוב לציין, כי גם לאחר עליית המחיר, במוצרים רבים רשת ארומה תציע את המחירים הזולים ביותר מבין רשתות הקפה.

דוגמאות להתייקרות התפריט בארומה

■ אספרסו קצר - 8 שקלים (14%)

■ קפוצי'נו - 11-13 שקל (8%-10%)

■ שוקו חם וקפה מוקה - 16 שקל (6%)

■ סלט טונה קטן - 35 שקל (6%-12.9%)

■ כריכים - 29 שקל (3.5%-11.5%)

ארומה ישראל
 ארומה ישראל