67% ממפתחי האפליקציות: ההכנסות שלנו - פחות מאלף דולר

רוצים להרוויח כסף מאפליקציות? כדאי לכם לפתח משחקים עבור המכשירים של אפל ולהתמקד בארה"ב

שוק האפליקציות העולמי מגלגל כמעט 10 מיליארד דולר בשנה. התעשייה הזו צומחת בקצב מהיר, מה שמקשה על מפתח בתחילת הדרך להגיע לקהל רחב. מחקר שנערך בקרב מאות מפתחי אפליקציות ברחבי העולם מצא כי האתגר המרכזי של כמחצית מהם הוא לגרום למשתמשים להכיר את האפליקציה שלהם מתוך מיליוני האפליקציות הקיימות כיום.

אתגר נוסף שעליו הצביעו 23% מהמפתחים הוא לעשות כסף מהאפליקציה. המחקר נערך בחודשים אפריל-מאי בקרב 365 מפתחי אפליקציות בעולם על-ידי חברת app promo.

עוד עולה כי 67% ממפתחי האפליקציות לא רשמו רווחים מהיישומים שבנו וכי שיעור דומה רושם הכנסות נמוכות מאלף דולר מאז ההשקה. יתרה מזאת, 29% מהמפתחים טוענים כי עדיין לא הצליחו לרשום הכנסות כלל. מציאות זו מביאה למצב שבו 81% מהמפתחים לא מתייחסים אל האפליקציה בתור פעילות כלכלית שתוכל לפרנס אותם אורך זמן.

המחקר בחן הבדלים בין מפתחים ל-iOS (מערכת ההפעלה של אפל) לבין מפתחים לאנדרואיד (המערכת של גוגל) ומצא כי המודל הכספי בפלטפורמה של אפל מבוסס בעיקר על אפליקציות בתשלום (55%) לעומת מודל של פרסומות באנדרואיד (41%). בשורה התחתונה מפתחי iOS רושמים הכנסות של עד 5,000 דולר מהאפליקציה שלהם לעומת 64% ממפתחי אנדרואיד שרושמים הכנסות של עד אלף דולר.

אנדרואיד מצליח באסיה

עוד עולה כי 41% ממפתחי האנדרואיד לא רושמים הכנסות כלל, לעומת 10% בלבד ממפתחי ה-iOS. למרות האמור לעיל, 75% ממפתחי iOS ו-80% ממפתחי האנדרואיד לא מתכוונים לוותר ולנטוש את האפליקציה שלהם.

בחינה לעומק יותר של ההבדלים מעלה כי מפתחי אנדרואיד רואים יותר הצלחה באסיה לעומת מפתחי iOS (25% מול 4%). מנגד, מפתחי iOS רואים הצלחה גבוהה יותר בארה"ב לעומת מפתחי אנדרואיד (68% לעומת 43%).

אפשר לראות גם הבדל בקטגוריות האפליקציות המוצלחות ביותר - משחקים ב-iOS לעומת אפליקציות שימושיות באנדרואיד. עוד עולה כי מחיר אפליקציה ב-iOS נע בין 99 סנט ל-25 דולר לעומת 2.99 עד 9 דולר באנדרואיד.

נושא שקיבל תשומת לב מיוחדת במחקר הוא שיווק האפליקציות והראה כי 66% מהמפתחים כלל אינם משקיעים כסף בשיווק. עוד עלה כי שליש מהמפתחים לא משתמשים ברשתות חברתיות לשווק את האפליקציות שלהם.

אלה שכן, מעדיפים את פייסבוק (67%), כשטוויטר מעט אחריה (59%). באשר לפרסום של ממש, 54% כלל לא משקיעים בפרסום האפליקציה שלהם, בעוד 25% משתמשים בפרסומות בסלולרי ו-20% משלבים פתרונות שונים, כולל חיפוש (15%) ורשתות חברתיות (13%).

המחקר בדק את ההבדל בין מפתחים בתחילת הדרך לעומת מפתחים מנוסים. מפתח מנוסה, שרץ עם האפליקציה שלו לפחות שלוש שנים, מצליח לרשום הכנסות של חצי מיליון דולר, כשהמודל הכלכלי הוא פרסום. כל מי שנמצא בקטגוריה הזו הצליח להפוך את האפליקציה לרווחית. עוד עולה כי 45% מחזיקים תקציב שיווק של אלף דולר ומטה.