עיריית תל אביב ביטלה מכרז לדיור בר השגה בשוק העלייה

ועדת המכרזים של העירייה קיבלה את ההחלטה לאור גובה ההצעות שהוגשו ■ בכוונת העירייה לפרסם מכרז חדש למתחם שינוסח כך שהיזם שיחתום על ההסכם יעניק לה שירותי בנייה בעוד הדירות שייועדו לדיור בר השגה יישארו בידי העירייה

עיריית תל אביב החליטה לבטל את המכרז לדיור בר השגה במתחם שוק העלייה. ועדת המכרזים של העירייה קיבלה את ההחלטה לאור גובה ההצעות שהוגשו כמו גם נוסח ההצעות שהוגשו למימוש הפרויקט.

בכוונת העירייה לפרסם מכרז חדש למתחם שינוסח כך שהיזם שיזכה יחתום על הסכם קומבינציה עם העירייה וזו תקבל ממנו שירותי בנייה בלבד כאשר הדירות שייועדו לדיור בר השגה יישארו בידי העירייה ולא בידי היזם כפי שהיה במכרז הנוכחי. הצעה זו תעלה מחר לאישור מועצת העיר.

בעוד עיריית תל אביב מתגאה בעובדה שהיא הראשונה לקדם דיור בר השגה בתחומה בעוד המדינה מתעכבת בנושא זה, מסתבר שהדברים אינם כה פשוטים כאשר זהו כבר המכרז השני של העירייה שנכשל בתחום זה.

כזכור, המכרז פורסם כבר לפני כשנה ונדחה בשל הקושי של המציעים לשכלל את כל מרכיבי הפרויקט על פי הצעות העירייה כמו גם אימוץ המודל של הדיור בר ההשגה כפי שהכתיבה העירייה. לפני מספר חודשים הוגשו אליו שלוש הצעות שונות של קבוצת לוינשטיין, קבוצת חנן מור והצעה משותפת של חברת אקרו נדל"ן וחברת רמי שבירו.

בעוד אומדן העירייה לפרויקט עמד על כ-33 מיליון שקל, ההצעה הגבוהה ביותר שהוגשה על ידי קבוצת לוינשטיין עמדה על 21.7 מיליון שקל בלבד. ההצעות האחרות היו נמוכות משמעותית מהצעה זו ועמדו על 9.18 מיליון שקל שהציעו שבירו ואקרו נדל"ן וכ-8.5 מיליון שקל שהציעה קבוצת חנן מור.

בעיריית תל אביב טוענים כי אי העמידה באומדן הכספי איננו המרכיב העיקרי בפסילת המכרז אם כי התמודדות היזמים עם ההשלכות העתידיות של בניית פרויקט מסוג זה כגון ניהול הדירות בעתיד וחישוב כל ההוצאות הנילוות.

כזכור, זהו איננו המקרה הראשון שעיריית תל אביב מפרסמת מכרז לדיור בר השגה ומבטלת אותו בשל הצעות נמוכות. לפני כשנתיים ביטלה העירייה מכרז אחר, מכרז לבניית פרויקט דיור בר השגה בשכונת שפירא בעיר. לאותו המכרז הוגשה הצעה אחת, של חברת גינדי החזקות, שהייתה נמוכה מאומדן העירייה. בהמשך הדרך החליטה העירייה לבנות בעצמה את הפרויקט באמצעות החברה העירונית עזרה וביצרון. פרויקט זה נמצא היום בשלבי בנייה מתקדמים.

מתחם שוק העלייה משתרע בין הרחובות העלייה, צ'לנוב וולפסון ומטלון על שטח של כ-120 דונם סך הכל. המכרז שבוטל התייחס לחלק מהמתחם עליו הוצע לבנות 147 דירות בסך הכל, 70 מהן לשכירות ארוכת טווח והשאר למכירה בשוק החופשי. את הדירות להשכרה היו אמורות לנהל החברות הזוכות כאשר העירייה תפקח על פעילותן מידי חודש.