חשד: בכיר לשעבר בבנק ישראלי העלים הכנסות בחשבון בשוויץ

יצחק סוויד, שפרש לגמלאות לפני 3 שנים, נעצר כחלק ממהלך לחשיפת ההון השחור שמחזיקים ישראלים בחשבונות בנק סודיים בחו"ל

מנהל בכיר לשעבר בבנק ישראלי חשוד כי העלים הכנסות שנצברו בחשבון בנק שהחזיק בשוויץ.

יצחק סוויד, תושב תל-אביב בן 64, שוחרר היום (ג') בתנאים מגבילים על-ידי השופט עידו דרויאן בבית משפט השלום בתל-אביב, לאחר שנעצר על-ידי רשות המסים בחשד כי לא דיווח על רווחים שנצברו לו בחשבון בנק בשוויץ.

סוויד היה מנהל בכיר בבנק ישראלי שפרש לגמלאות לפני כ-3 שנים, והעלה את חשדה של רשות המסים בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אליה אודות ישראלים המנהלים חשבונות בנק בשוויץ, וכחלק ממהלך של מאבק בהון השחור שמחזיקים ישראלים בחשבונות בנק סודיים במדינות שאינן חייבות בדיווח.

בעקבות המידע שהתקבל, הוציא משרד השומה תל-אביב 5 דרישה לחשוד בחודש מארס 2012, להגיש דוחות לשנים 2005 ואילך. לאחר שהבטיח להגיש את הדוחות תוך כשבוע, אחרי שיקבל מסמכים, הגיש סוויד את הדוחות רק 4 חודשים מאוחר יותר ולשנים 2010 ו-2011 בלבד, ולא כלל בהם הכנסות מחשבון הבנק בחו"ל. לאחר דרישה חוזרת הגיש רק דוח אחד נוסף, זה של 2012, ולפיכך נפתחה אתמול חקירה גלויה במשרד חקירות מס הכנסה תל-אביב.

החשוד עוד הגדיל לעשות ולא הכניס את החוקרים לביתו במשך חצי שעה, זאת למרות שהיה בידיהם צו חיפוש, ולאחר מכן טען שלא שמע אותם. בחיפוש נתפסו מסמכים, והחשוד הובא לחקירה, במהלכה הודה כי לא דיווח על הכנסות שנבעו לו מחשבון הבנק בשוויץ בסך של כחצי מיליון דולר.

עו"ד קובי גולדמן ממשרד גולדמן ושות', המייצג את יצחק סוויד, מסר בתגובה: "מדובר בחשד לכאורה לקיום חשבון בנק בשוויץ, אשר לגביו ניתן לרשות המסים עוד בשנת 2012 דוח מפורט לגבי ההכנסות. מן הראוי היה שהעניין יישאר במישור האזרחי, וחבל שרשות המסים בחרה לנקוט בהליך פלילי מיותר בענייננו".