eASIC הישראלית - אמריקנית גייסה 23 מיליון דולר

eASIC הוקמה ב-1999 על-ידי צבי אורבך ■ לחברה אין כיום פעילות בישראל, לאחר שפעילות המכירות שהחזיקה כאן בעבר נסגרה

אחרי גיוס של 96 מיליון דולר ממשיכה ספקית הטכנולוגיה לתכנון שבבים, eASIC הישראלית-אמריקנית, למשוך עוד משקיעים וכספים. את סבב הגיוס הנוכחי עליו הודיעה החברה הלילה, בהיקף של כ-23 מיליון דולר, הובילה ספקית הזיכרונות סיגייט, לצד המשקיעים הקיימים בחברה, בהם הקרנות אוורגרין, קושלה ונצ'רס של וינוד קושלה, קרן קרשנדו וקליינר פרקינס. מאז הקמתה גייסה החברה 119 מיליון דולר.

eASIC הוקמה ב-1999 על-ידי צבי אורבך. לחברה אין כיום פעילות בישראל, לאחר שפעילות המכירות שהחזיקה כאן בעבר נסגרה. הנציג הישראלי "הפורמלי" שנשאר בחברה הוא בועז דינטי, שותף באוורגרין, שמכהן כדירקטור.

הרקע להשקעה של סיגייט הוא ההצטיידות של ענקית הזיכרונות בטכנולוגיות שרלוונטיות לייצור זיכרון המבוסס על מוליכים למחצה. במסגרת זו השקיעה החברה לפני כשנה גם בסטארט-אפ הישראלי Densbits.

החברה מפתחת פתרון שנקרא "Asic מובנה", שמאפשר פיתוח של שבב הניתן לתכנות על-ידי הלקוח - ספקיות מוצרי אלקטרוניקה ומחשוב בדרך כלל - תוך הוזלה של הפיתוח, שיפור זמן העבודה וצריכת אנרגיה נמוכה יחסית. הקשר עם סיגייט כולל "בדיקת אפשרות" לפיתוח משותף של זיכרון שיסתמך על הטכנולוגיות משתי החברות.

לדברי רוני וסישטה, מנכ"ל eASIC, "השימוש בטכנולוגיה שלנו יסייע לסיגייט להציג חדשנות בתחום האחסון בקצב שלא נראה בתעשייה הזו". לחברה יש כיום הכנסות של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה והיא מעסיקה כ-200 עובדים בעולם.

eASIC

שנת הקמה: 1999

מייסד: צבי אורבך

מנכ"ל: רוני וסישטה

משקיעים: אוורגרין, קושלה ונצ'רס, קרן קרשנדו, קליינר פרקינס וסיגייט

גיוסי הון: 119 מיליון דולר

מספר עובדים: 200