סלומיאנסקי: "רק משוגע יציע מועמדותו לתפקיד הנגיד"

(עדכון) - בעקבות התמשכות סאגת מינוי נגיד בנק ישראל, תקיים ועדת הכספים דיון פגרה בהליך המינוי של הנגיד, וגם מליאת הכנסת תקיים דיון ■ ח"כ מיכאלי: מדוע לא למנות את פלוג?

מליאת הכנסת ו-ועדת הכספים יקיימו דיונים במהלך הפגרה בעקבות פרשת הנגיד: בעקבות דרישת 25 חברי כנסת, תתכנס מליאת הכנסת לקראת סוף חודש אוגוסט לדיון פגרה מיוחד בעקבות הסרת מועמדותם של שני המועמדים לנגידות, יעקב פרנקל וליאו ליידרמן, ואי מינויו של נגיד חדש.

ח"כ מרב מיכאלי (עבודה), שיזמה את הדיון נימקה את בקשתה בכך ש"כל יום החולף בלא נגיד מגדיל את הנזקים לבנק ישראל, פוגע בכלכלת ישראל ושם את מדינת ישראל ללעג ולקלס. למרות זאת, למרות כישלון החיפוש אחרי נגיד, צוטטו מקורביו של ראש הממשלה באמירה: 'ימונה כל אחד אחר, רק לא היא' - היא, המשנה המוערכת קנית פלוג, שהומלצה על- ידי הנגיד הקודם סטנלי פישר להחליפו. שר האוצר וראש הממשלה מתפקדים להופיע בפני הכנסת ולהסביר את שיקול דעתם בעניין הציבורי החשוב הזה".

לדברי מיכאלי, "לפי הפרסומים תמך שר האוצר במינויה של ד"ר קרנית פלוג, עליה המליצו הנגיד היוצא סטנלי פישר, כלכלנים בכירים, מומחים ופרשנים. רק ראש הממשלה, מטעמים השמורים לחלוטין עמו, מודיע ש'רק לא' ד"ר פלוג וממשיך במאמץ הנלעג 'ללקט' איזשהו נגיד, בארץ או בעולם. האם גם בנושא זה ביטל שר האוצר את דעתו בפני דעת ראש הממשלה והוא מזדעק 'היא לא' מכוח פקודה שקיבל? והאם מצא שר האוצר בד"ר פלוג פגמים שפרופ' פישר פיספס? מדינת ישראל בכלל ובנק ישראל בפרט אינם עסקו הפרטי של ראש הממשלה או של שר האוצר; הציבור זכאי לדעת מה היו שיקוליו של שר האוצר להסכים לשערוריית אי מינוי נגיד ולהחלטתו הנחושה של ראש הממשלה ש'רק לא היא'".

כמה ימים מאוחר יותר תתכנס ועדת הכספים לדיון מיוחד בהליך מינוי הנגיד. לדיון הוזמנו כל הגורמים הרלוונטיים, ובהם נציב שירות המדינה, משה דיין, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופ' יוג'ין קנדל, אנשי בנק ישראל וגורמים נוספים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הסביר כי "החשש שלי מהתמשכות הסאגה של מינוי הנגיד, לרבות החפירה המתוקשרת בעברם של המועמדים הפוטנציאליים, שכלכלנים מהשורה הראשונה שראויים למשרה הרמה, יימנעו אפילו מאזכור שמם ביחס אליה". לדבריו, "רק משוגע יציע את מועמדותו לנגיד, נוכח הבדיקה המתוקשרת של המועמדים".