מנכ"ל מגדל יקבל 8.5 מ' ש' עבור יעוץ ואי תחרות כשיפרוש

עלות התגמול של המנכ"ל גבוהה פי 28 מהממוצע בחברה ופי 40 מהשכר החציוני בה ■ בסה"כ כהן צפוי לקבל ב-2013 שכר בעלות של 5.6 מיליון שקל על פי הודעת החברה ■ ומה תקרות השכר והמענקים של שאר המנהלים בקבוצה?

‎קבוצת הביטוח מגדל פרסמה היום (ה') את מדיניות התגמול שלה ובין היתר דיווחה כי המנכ"ל יונל כהן זכאי לתשלום של כ- מיליון שקל עבור דמי ייעוץ ואי תחרות לארבע וחצי שנים ממבטח סימון - סוכנות הביטוח הגדולה בישראל שבבעלות מגדל.

כהן זכאי לתשלום זה, כתוצאה מההסכם לרכישת מבטח שמיר, שהוא היה אחד מבעליה והוא יוענק לו כשיסיים את תפקידיו בקבוצה, מדיווח החברה עולה כי נכון לסוף 2012 לכהן נצברו דמי ייעוץ ואי תחרות בהיקף של כ-8.1 מיליון שקל, כשב-2013 מדובר 426 אלף שקל נוספים.

במגדל ציינו עוד ביחס להסכם הייעוץ ואי תחרות כי "לאור התקופה הצבורה של הסדר זה, החברה בוחנת יחד עם מר כהן שינוי אפשרי מוסכם של הסדר זה... וזאת, מבלי שיידרש סיום הסכם המנכ"ל".

מדיניות התגמול של מגדל למנכ"ל החברה קובעת כי השכר החודשי המקסימלי של המנכ"ל יהיה 170 אלף שקל - כ-2 מיליון שקל לשנה. המנכ"ל כהן מקבל כיום שכר החורג ממדיניות זו, ושניתן בדמי ניהול בהיקף של כ-250 אלף שקל לחודש, ומקביל לשכר של כ-190 אלף שקל ברוטו לחודש שהם שכר של כ-2.3 מיליון שקל לשנה. מדיווח החברה עולה כי עלות התגמול של המנכ"ל גבוהה פי 28 מהממוצע בחברה ופי 40 מהשכר החציוני בה. בסה"כ כהן צפוי לקבל ב-2013 שכר בעלות של 5.6 מיליון שקל על פי הודעת החברה.

לצד שכר המנכ"ל ציינה החברה כי מדיניות השכר למנהלים הבכירים בקבוצה נוקבת בשכר מקסימלי של 100 אלף שקל לחודש (1.2 מיליון שקל בשנה), לצד מענק שנתי של עד מיליון שקל ותקופת הודעה מוקדמת של שלושה חודשים. היו"ר יהיה זכאי לשכר של עד 160 אלף שקל לחודש, שמסתכם לכ-1.9 מיליון שקל לשנה. מענק המטרה ליו"ר יעמוד על 1.1 מיליון שקל, מענק המטרה למנכ"ל יעמוד על 2.1 מיליון שקל, והמענק למנהלים בכירים יעמוד על כ-714 אלף שקל.