ג'וזף גרינקורן: קנו את מניית גרופון - תעלה ב-31%

"לגרופון יש אפסייד של כ-31% בטווח הבינוני למחיר יעד של 14 דולר למניה עד לתחילת שנת 2014 לעומת 10.6 דולר למניה בסיום המסחר ביום שישי האחרון"

"אני חושב שלגרופון יש אפסייד של כ-31% בטווח הבינוני למחיר יעד של 14 דולר למניה עד לתחילת שנת 2014 לעומת 10.6 דולר למניה בסיום המסחר ביום שישי האחרון", כך מעריך ג'וזף גריקורן, מנכ"ל ומייסד מוריס גרופ, המתמחה במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות.

גרינקורן מציין כי גרופון לא רק עקפה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 608.7 מיליון דולר. אלא גם השיקה תוכנית רכישה חוזרת של מניות החברה בהיקף של 300 מיליון דולר אותם היא תביא במזומן מקופת החברה שיש בה כיום 1.25 מיליארד דולר. בנוסף לנתונים הפיננסיים הטובים, ניתן לראות זינוק של 45% בהכנסות בצפון אמריקה וביצועי שיא למגזר המובייל שזינקו ל-50% מכלל הרכישות - זינוק של 20% לעומת השנה שעברה, שינוי מהותי שצפוי להמשיך ולהתפתח כך שמגזר המובייל יצמח על חשבון מגזרים אחרים.

גרינקורן מדגיש כי בדומה לפייסבוק, מנוע הצמיחה הראשי של חברות הקשורות כיום בטכנולוגיה ומדיה חברתית קשור לקצב החדירה שלהן למגזר המובייל הכולל סמארטפונים וטאבלטים שבאים בנוסף ולעיתים על חשבון השימוש במחשבים נייחים וניידים. ראיה להמשך הגידול במובייל הוא 7 מיליון ההורדות של אפליקציית גרופון למכשירים ניידים רק ברבעון האחרון.

גרינקורן מציין כי נקודה בעייתית אחת בדוח שניתן לראות היא ירידה של בין 18% ל-24% במכירות לאירופה, אפריקה והמזרח התיכון. אך ככל הנראה נראה שם שיפור בעתיד כשהגישה לשוק האמריקני והמוצרים החדשים יעברו אל מעבר לים וירחיבו את היצע המוצרים של החברה גם מעבר לצפון אמריקה.

לטענת גרינקורן, המספרים המצויינים בדוחות אינם נותנים את התמונה המלאה על עתיד החברה - "גרופון יוזמת ומחדשת עבור לקוחותיה והשיקה רק לאחרונה מספר שירותים חדשים. דוגמה אחת להם היא גרופון רזרב המאפשרת ללקוחות להזמין מקומות במסעדות יוקרה תוך כדי קבלת הנחה משמעותית של כ-40% על התפריט. בעתיד הקרוב, השירות יורחב למוצרי פרימיום אחרים כמו טיפולי קוסמטיקה, מלונות, הופעות, סרטים וכו'. מדובר במוצר שאמור בעתיד לחשוף את גרופון לשוק חדש עם אפסייד משמעותי שהיא לא היתה פעילה בו כלכך עד היום. גרופון שינתה את האסטרטגיה העסקית שלה. מחברה שממוקדת ב"דיל היומי" לחברה שמוכרת הכל במשך כל הזמן. גרופון משנה את פניה לחברה שתמכור לנו כל שירות או מוצר בהנחה גדולה במשך כל השנה, בדומה לאמזון ולכן, הצמיחה של החברה נמצאת רק באמצע הדרך.