"הפסקת אש" ברשות המסים: העיצומים הופסקו לאור המו"מ

הנהלת הרשות הודיעה לוועדי העובדים על התחייבותה להמשך המו"מ להסכם קיבוצי ■ יו"ר הוועד: "זה הצ'אנס האחרון של ההנהלה לשבת ולהסדיר את הדברים"

"הפסקת אש" בעיצומים ברשות המסים: הבוקר (ג'), לאחר שהנהלת רשות המסים הודיעה לוועדי העובדים ברשות על התחייבותה להמשך המשא-ומתן לצורך חתימה על הסכם קיבוצי, הודיע יו"ר הוועד, ודים אבנשטיין, על הפסקת העיצומים לאלתר - עד להודעה אחרת.

במכתב ששיגר הבוקר לעובדי הרשות כתב אבנשטיין כי "בהמשך לעיצומים מאתמול ולאחר דיונים שקיימתי עם הנהלת הרשות, החלטתי בשלב זה לדחות את העיצומים ולאפשר להנהלת הרשות להוכיח את התחייבותה ורצינותה בכל הקשור לפתיחת משא-ומתן וקביעת לוח זמנים להסכם קיבוצי חדש (הסכם מודרני), שמטרתו שיפור שכר לכלל העובדים".

עוד הוסיף אבנשטיין כי "בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכלל הוועדים במשרדים וכן לכלל העובדים שעמדו נחרצות בקיום מאבק זה".

עם זאת, אבנשטיין הבהיר כי לא מדובר בסיום המאבק, אלא יש להישאר עם היד על הדופק. "אנו כעת בהפסקת אש, אך דרוכים יותר מתמיד", כתב לעובדים.

בשבוע שעבר פתחו עובדי רשות המסים בעיצומים, על רקע דרישתם המרכזית לפתוח במשא-ומתן מול משרד האוצר והנהלת הרשות על הסכמי השכר שלהם.

אתמול (ב') החריפו העובדים את העיצומים, ולפיכך לא הייתה קבלת קהל במשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, לא היה מענה טלפוני במשרדים, עובדי הרשות לא הנפיקו אישורים לטאבו ואישורים לצורך קבלת משכנתא, ועסקאות הנדל"ן מיד שנייה במשק הוקפאו. בנוסף עצרו העובדים את העברות כספים לחו"ל.

בעקבות העיצומים שלח אתמול יוסי יהודה, סמנכ"ל בכיר במחלקת משאבי אנוש ברשות המסים, מכתב ליו"ר הוועד אבנשטיין, תחת הכותרת "הסכם קיבוצי 2102 - אי-קיום הסכם באגפי המכס", ובין היתר כתב: "עבודת המטה של רשות המסים בהקשר להסכם העבודה החדשני נמצאת בשלבי סיום סופיים".

עוד ציין יהודה במכתבו כי בהמשך לשיחות טלפוניות שקיים מנהל רשות המסים, משה אשר, עם אבנשטיין נקבעו פגישות עבודה עם יועץ השכר ומנהל רשות המסים, ובשבוע הבא תועבר עבודת המטה לממונה על השכר והסכמי עבודה ולאגף התקציבים.

"הנהלת רשות המסים רואה חשיבות בטיפוח ההון האנושי ותפעל לקדם הסכם שכר חדשני לעובדי הרשות", כתב.

הבוקר, כאמור, חזרו העובדים למסגרת עבודה תקינה. על רקע זה, ראשי הוועדים ברשות המסים - ועד מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ועד מכס ומע"מ וועד עובדי המחשוב ברשות המסים (שע"ם) - כינסו אסיפה כללית לצורך דיון בתנאי "הפסקת האש" ומגבלת הזמן שתחול עליה.

"זה הצ'אנס האחרון של ההנהלה לשבת ולהסדיר את הדברים, אחרת אנחנו לא חוזרים יותר לשולחן הדיונים, אלא נעבור לדברים שלא רצינו לעשות - עיצומים חריפים שדוחפים אותנו אליהם. נעשה צעדים ארגוניים הרבה יותר כואבים", אמר הבוקר אבנשטיין ל"גלובס".

לדבריו, "מדובר במלחמה על העתיד של כל העובדים באגפי רשות המסים".